Am mai scris până acum câteva studii de caz despre rețetele Membriliardar.ro aplicate. Precum acesta de aici și acesta de aici și acesta de aici.
Ei bine, urmând rețeta am realizat un nou succes. Nu eu, ci soția mea care vede de doi copii și se află acasă în concediu. Bineînțeles a beneficiat de "infrastructura" pe care o aveam deja creată precum un sistem de plăți online recurent, pluginurile și temele pe care le folosesc și sistemul de email marketing pe care deja îl am. Despre ce succes este vorba?
More...
10 Abonamente Vândute: La 36 De Vizite !
Hai să vedem acum pas cu pas ce s-a făcut și cum s-a ajuns aici.
ACCES INSTANT
Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile
Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?
Pasul 1. S-a Luat Domeniul Și Setat Siteul
Primul pas a fost luarea domeniului. Un domeniu scurt și reprezentativ. În acest studiu de caz nu o să dau totuși exemplu concret de site pentru a nu-mi dilua lista să zic așa. La cerere cursanților membriliardar.ro o să le dau siteul.
După ce s-a luat domeniul s-a setat siteul și blogul siteului cu formulare de abonare și totul setat pentru email marketing. Dar fără conținut, încă! De ce? Pentru că materialele pe care le avea scrise soția nu vroia să le publice pe blog, dorind să le folosească exclusiv în siteul de membership.
Aceasta este o greșeală de începători, pentru că... atenție... maxim 20% din vizitatori îți stau pe site peste 1 secundă... și din aceștia doar un procent foarte mic stau pe site 2 minute, ce să mai vorbim de procentul mic care răsfoiește și siteul. Deci a publica conținut premium pe blog, care pe urmă să-ș vinzi nu este o problemă!
Lumea, vizitatorii tăi adică, nu te citesc cum presupui tu că te citesc... de fapt, 90% nici nu te citesc! Deci a publica articole pe blog, chiar premium este recomandat, pentru că astfel vei primi trafic relevant din motoarele de căutare.
Ce face acest trafic când ajunge pe site?
- 80-90% pleacă
- ramai cu 20-10% care stau pe site un anume timp din care
- o parte se vor abona la newsletterul tău
- Lightboxul la newsletter este setat în general să apară instant sau după 10 secunde, de asemenea oferta către newsletter este tot timpul amplasată în locurile vizibile (amuzant, că aceleași locuri sunt locurile vizate și dacă ai avea un site monetizat cu Adsense - am vorbit despre poziționarea optimă a reclamelor în ghidul oferit în Blogsens... pentru că... atenție! reclame sunt și formularele tale de abonare la newsletter).
- O parte din acești vizitatori care stau mai mult și sunt mai relevanți se vor abona la newsletter. De ce? Pentru că ceea ce le oferi este exact ceea ce vor... deci foarte probabil nu vor mai sta să citească articolul cu pricina ci vor începe alt proces de navigare.
Concluzia? O parte prea infimă din vizitatori, îți va citi articolul premium cap-coadă. Iar unul din motive este și pentru că este gratuit! Dacă lumea nu plătește în vreun fel efortul și informația pe care o publici, să știi că acea informație nu va fi apreciată și nici nu se va acționa asupra ei.
Totuși nu este bine ca blogul să fie constituit strict din conținutul pe care-l vinzi sau invers. Trebuie să existe un mixaj potrivit. Mi s-a întâmplat să iau o dată o carte de chitară online, bună de altfel, dar pentru că tot conținutul ei era pe blog și invers am cerut refund... deci atenție la aplicarea acestei tehnici. Probabil undeva pe la 30-50% din mixarea conținutul este o idee bună. De asemenea contează și de mărimea blogului. Ai un blog mare în care conținutul se rătăcește, atunci poți publica fără probleme conținutul și-l poți și vinde.
Revenind la studiul de caz, aveam un blog/site cu 2-3 articolașe, nepromovat SEO și cu formulare de abonare.
Pasul 2. S-a Început Cu Produsul
Când am început afacerile online le-am început cu Adsense (principiile de monetizare sunt aceleași - doar îți mai trebuie câteva elemente în proces) și aveam deja un site de fotografie în limba engleză, scris din pasiune în timp, în ani de zile. Site care a câștigat bine din Adsense o perioadă bună de timp, până ne-am orientat către produse.
Deci aveam siteul în limba engleză, acum ani de zile am luat articolele relevante cu sfaturi și trucuri de fotografie și am făcut un membership de fotografie în limba engleză. Ai văzut dacă te-ai uitat pe scrisorile mele de vânzare până acum, vânzările lui pe clickbank.com.
Ei bine, am luat produsul și l-am dat cuiva să-l traducă folosind siteurile prezentate în Cash Din Blogging.
Traducerea a fost slabă, dar totuși era un avânt în față. Chiar dacă soția avea produsul scris de ea, să stea să traducă iar zeci de pagini și să-l scrie nu-i prea era la îndemână. Dar avându-l tradus deși precar, s-a motivat în etape să-l corecteze și să-l îmbunătățească.
Pasul 3. S-a Creat Lista De Newsletter
În paralel cu pasul unu și doi s-a creat și lista de newsletter. Atenție că toți acești pași au fost făcuți în timp, în pași de melc, nu cu dedicație totală.
Pentru lista de newsletter am folosit bineînțeles Aweber.com.
S-au creat 3 liste:
- Lista de prospecți veniți prin intermediul blogului
- Lista De Clienți Pentru Cursul De Fotografie
- Lista De Clienți Pentru Un Al doilea Produs (un manual)
Pasul 4. Viața A Intervenit Și S-au Demarat Alte Proiecte
Soția este pasionată și de pictură, studiu de caz despre care a discutat aici și s-a dedicat mai mult acelui proiect. Personal nu am văzut potențial în acel proiect deoarece am considerat că fotografia este mai accesibilă față de pictură. Se pare că m-am înșelat, este loc și pe această nișă. De aceea este bine să cunoști nișa. Necunoscând nișa m-am păcălit și nu am evaluat-o corect. Pentru acest lucru, dacă intri pe o nișă pe care nu o cunoști este bine s-o evaluezi drastic prin toate metodele posibile: studiu de cuvinte cheie, grupuri facebook, forumuri și alte tehnici despre care discut și în manualul MINI SHIP și Expert Mark.
Cert este că proiectul s-a lăsat în așteptare cu produsul gata, cu lista creată și doar cu câteva articole publicate.
S-a aștepat, a trecut timpul, cel puțin un an. Am tot insistat să publice câteva articole pe blogul de fotografie din ce are scris pentru a obține niște trafic.
Pasul 5. S-au Publicat Articole Pe Blog
În cele din urmă a început și publicarea de articole. Foarte încet și "demoralizator" pentru că nu venea trafic. Era de așteptat ca traficul să nu vină atât timp cât nu ai făcut SEO.
Formula De Succes Online
Traficul vine exact ca la orice site și cum am discutat și în Blogsens:
Nișa >>> Domeniul Și Siteul >>> Conținutul >>> SEO >>> Trafic >>> Monetizare.
Haide să vedem câte articole sunt și de când s-au publicat concret!
Se observă că sunt 36 de articole publicate de la sfârșitul anului 2014. Deci într-un an 36 de articole. Acest lucru înseamnă 3 articole / lună.
E mult? E puțin? Fiecare să judece după propriile puteri. Din punctul meu de vedere este foarte puțin. Un articol la 10 zile... chiar nu e greu!
Pasul 6. Efecte Ale Articolelor Scrise Și Ale Altor Proiecte Interconectate
- Articolele au adus trafic și deci și înscrieri la listă. Dar greșeală fatală, nimeni nu apucase să seteze vreun followup automat și vreo prezentare a cursului... deci cum să faci vânzări?
- Câteva articole au prins distribuiri pe Facebook și au adus trafic mult și relevant care a fost captat pe newsletter.
- S-a dat un singur email la lista de pictură, în care au fost întrebați dacă-i interesează și fotografia. O parte au fost interesanți. Această tehnică am explicat-o tot în cadrul materialelor despre cum să creezi un produs de nișă membriliardar.ro dar și în podcastul despre 101 idei de afaceri online, am spus că este bine ca atunci când îți alegi o nișă pentru a vinde un produs să alegi o nișă nu foarte îngustă, ci una mai largă care să-ți permită să vinzi mai multe produse, mai ales aici în România unde piața este foare mică.
Rezultatul? Foarte dezamăgitor ai putea spune. Precum observi o listă mică de 200 de oameni, din care o parte foarte mare fără un interes activ pentru fotografie. În cel mai bun caz aș fi preconizat 1-2 vânzări.
Pasul 7. Momentul Vânzării A Venit
Văzând că totuși există listă, am decis că e timpul măcar pentru un mesaj, doar să-l trimitem. Mesaj în care să prezentăm produsul. Să știe oamenii că există ceva de vânzare. Iar informația despre produs trebuie să vină în general cât mai repede. Este bine să-ți dădăcești lista, dar nici să nu știe că ai ceva de vânzare. Cum am spus noi nu aveam nici un mesaj până acum o săptămână pe această listă.
Am setat un email informativ și educativ, urmat de un email de prezentare a cursului de fotografie. Cum am făcut acest lucru am obținut și prima vânzare.
Spre "surprinderea" mea, nu era cineva din lista cursului de pictură și nici de pe Facebook, ci o persoană venită din trafic natural SEO! Întotdeauna am spus, traficul cel mai bun pentru convertire, este SEO ! Dar o să mai vină surprize...
Cu ocazia Black Friday, am lansat campania. Nu rata niciodată astfel de ocazii, pentru că presiunea mediatică și de marketing care se creează la toate nivelele pregătește cumpărătorii, îi face gata de acțiune! De aceea am decis că indiferent dacă lista este mică să facem o lansare.
Am dat 3 mailuri în total: două prin care anunțam o reducere și al treilea mail cu reducerea efectivă.
Și surpriza cea mare a venit...
Șapte vânzări au venit în ziua respectivă la acel număr mic de oameni pe care-l vezi. Urmate de o vânzare la prețul întreg a doua zi și încă una peste 3 zile. Total 10 vânzări în 10 zile. Lista activă, adică cei care au dat click, nu cred că este mai mare de 20 de oameni (unii au dat și 5 clickuri).
M-am uitat totuși pe Google Analytics acum să văd exact câți au fost. Am subliniat cele două pagini de vânzare. Chiar dacă era o listă foarte mică am făcut și un A/B test, de aceea vezi acolo două URL-uri.
Update: In prezent siteul are peste 285 de clienti si 3 produse, cu vanzari semi-automatizate constante si conversii solide si imediate pe reclama Facebook!
Unul din motivele pentru care s-a vândut așa bine, este clar și elementul de noutate, dar hai să vedem care mai sunt și restul de motive.
Elementul de noutate al unui produs întotdeauna îți va aduce un BOOST de conversii și vânzări.
Concluzii
Să vedem acum factorii decisivi pentru acest rezultat.
- Noutatea produsului - insist pe ea, pentru că am văzut acest efect de multe ori. Dacă vrei să-ți mărești vânzările vino cu produse noi.
- Noutatea evenimentului - este o prima vanzare, este un eveniment la care lista nu a mai avut parte.
- Cultivarea relației cu lista - o parte din lista si din cumparatori veneau de pe o lista in care s-a creat o relatie prin newsletter si grupul de facebook, autorul prezenta încredere
- Lipsa unor produse concurente - este o noutate un astfel de produs pe piata din Romania. Nu stiu daca nu este chiar primul curs de fotografie online din Romania - un posibil slogan foarte bun pentru branduire... autorul primului curs de fotogafie online din Romania
- Prețul - in opinia mea pretul folosit a fost unul mic si se putea vinde la un pret mai mare. Pretul a fost de 39 de lei. Probabil ar fi mers si un pret mai mare si cred 100% ca acest curs merita un pret mai mare, dar trebuie avut in vedere specificul pietei din Romania. Puterea de cumparare este mica. Chiar trebuie tinut cont de acest aspect. Daca pe limba engleza poti vinde un curs la 39-45$ fără probleme (fiind considerat un preț mic) în România trebuie să te axezi în funcție de nișă la niște prețuri specifice. Despre cum să stabilești prețul discut tot în membriliardar.ro
- Scrisoarea de vânzare - a vândut. Scrisoarea de vânzare este făcută strict după modelul predat în membriliardar.ro. Nu-ți imagina că o scrisoare de vânzare se face la nimereală. Are niște elemente specifice, gândite și testate care să îmbunătățească conversiile. Se vede și din poza publicată că cei care au vizitat pagina au stat pe ea între 4 și 9 minute ! Iar pagina cu 9 minute a convertit cel mai bine.
- A/B Testul - mi-a relevat ceea ce bănuiam, că pagina cu expirare automată și count-down de la Scarcity Samurai a funcționat cel mai bine, dar mi-a adus și o surpriză. Se pare că a fost și cea mai citită cu atenție (9 minute vs 4 minute).
- Promoția - toți suntem interesați de promoții și ne dorim prețuri mai mici pentru produsele și cărțile dorite. Așa că da, reducerea semnificati-vă de Black Friday a contat.
- Perioada optimă - fiecare lună și sezon are un impact asupra vânzărilor. Fiind „black friday” și toamnă (când comenzile cresc în general) a fost un moment oportun de lansare. Ai putea spune că amuzant este că aceleași principii pe care le-am discutat în Blogsens despre performarea reclamelor se aplică și la produse! Dar nu este așa amuzant, ci este real, tocmai pentru că reclamele și volumul de reclamă și cerere crește în perioadele în care advertiserii fac vânzări!
Cam aceștia sunt factorii care au contat și contează la orice vânzare. Dacă vei fi atent la ei și îi vei folosi în afacerea ta online există mari șanse să-ți mărești conversiile.
După ce am scris acest articol și m-am uitat la data primului articol am constatat că de la primul articol până în prezent a trecut fix 1 an! Deci iată o afacere online pe roate, generând venit pasiv lunar lansată într-un an de zile.
Pentru a crește afacerea, având în vedere că venitul acum intră lunar trebuie urmați pașii discutați aici.
BONUS! Resursele Și Uneltele Pe Care Le-am Folosit În Acest Proiect.
Mai jos am întocmit o listă care este accesibilă doar celor care au ajuns până aici și ca semn de apreciere sunt dispuși să distribuie articolul și să recomande articolul. Acesta este un bonus opțional, nu trebuie să-l obții obligatoriu... este doar pentru cei cu adevărat interesați!
Resurse Și Unelte Folosite În Acest Proiect
Acestea fiind spuse aștept comentariil tale și asigură-te că distribui pagina pe butoanele de mai jos!
Tudor Mateescu
Latest posts by Tudor Mateescu (see all)
- Marketingul cu Ajutorul Inteligenței Artificiale: O Revoluție Digitală - June 7, 2023
- Cum Faci Un Produs Digital - July 4, 2019
- Două Chestiuni Pentru A Face Bani Din Youtube, Vlog, Blog, Facebook, Instagram - April 4, 2019
Buna
Va rog sa-mi explicati unde gasesc acel share
Ce share? Pluginul ? Detalii aici despre pluginul de share pe care-l recomand http://www.academiademarketing.ro/cel-mai-bun-plugin-de-facebook-si-social-media-pentru-trafic/
Pai trebuie sa ai ce vinde. Daca nu ai ce vinde, solutia ar fi afilierea. Tudor, crezi ca din afiliere poti avea succes?
Da poti avea succes, totul este sa existe vendori iar in Romania nu prea exista, in afara de profitshare, 2parale. In afara exista clicbank.com si jvzoo.com unde comisioanele sunt mari 30-50-70% in functie de produse nu 1-10% cat sunt la noi prin profitshare. Succesul poate fi mai rapid prin afilierea la infoproduse unde vendeorul isi poate permite un comision mai mare, decat la produse fizice unde comisionul este mic, deci ai nevoie de vanzari multe!