Studiu De Caz #1: CursuriDeChitaraOnline.ro (Afacere După Rețeta Membriliardar)

Studiu De Caz #1: CursuriDeChitaraOnline.ro (Afacere După Rețeta Membriliardar)
5 (100%) 7 votes

Cum am mai discutat, până acum am mai multe siteuri tip membriliardar.ro (vezi conceptul M.D.D. si C.F.R.), iar unul dintre ele este www.cursuridechitaraonline.ro .

Hai să vedem ce am realizat cu el. L-am început precum se observă din 2011 și în total am doar 11 articole publicate. În 4 ani de zile doar 11 articole am publicat… foarte puțin! Aceste articole au fost publicate după metoda pe care o predau în Blogsens: nișate, pe cuvinte cheie, studiate din punct de vedere SEO.

11 articole

Dar să vedem care sunt rezultatele acestor 11 articole (apropo academiademarketing.ro tot cu 11 articole scrise în timp s-a lansat ajungând la peste 1000 de clienți și mii de abonați!).

ACCES INSTANT

Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile

Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?

Rezultate

Avem:

  • 110 de comentarii (precum se poate observa și în poza de mai sus)
  • 1598 de abonați, de prospecți în contul aweber.com!
    abonati cursuridechitara aweber
  • Cereri pentru cursuri și materiale plătite
    cerere cursuri platite
  • tonă de motivație să fac un curs de chitară sau o carte de chitară pentru începători, dar nu și timp suficient 😉
  • 8900 vizitatori unici în acest an și 55 000 de vizitatori unici în 4 ani de zile total
  • o medie de 37 vizite unice / zi
    55k vizitatori statistici acest an 8900 vizitatori unici

E bine, e slab, e foarte bine, cum interpretăm rezultatele?

Rezultatele se interpretează în primul rând în funcție de efortul muncii și rezultate cât și de impresia personală, subiectivă.

Pentru mine, să obțin aceste rezultate cu minimum de efort, doar 11 articole și setarea siteului este foarte bine!

Rata de conversie a vizitatorilor în abonați, calculată acum este 2,96% , deci aproape 3% dintre vizitatori mi se abonează și devin prospecți.

O rată bună, clar există loc de îmbunătățire, dar în general o rată bună.

Cum facem bani cu un site tip Membriliardar din acest blog/site ?

Avem traficul, avem lista. Acum ce ne mai trebuie? Un produs! Iar ideea de produs este simplă: un curs de chitară! Oh și câte tipuri de cursuri de chitară se pot face (zeci și sute și poate chiar mii!)

Acum, dacă aș avea un produs, să zicem un curs despre chitară de 6 luni cu un preț de 57 lei / lună, să vedem ce rezulate aș fi obținut.

Prețul pe care l-am pus este un preț accesibil oricărei nișe în general. Foarte probabil poate fi dublu sau triplu… și atunci și veniturile noastre se vor dubla sau tripla. Decizia prețului poate fi luată doar prin testare! Căci doar prin teste poți cunoaște piață. Dacă piața din România era mai dezvoltată, ne puteam inspira de la competitori.

O rată de conversie minimă a unei scrisori de vânzare la o listă este în general de 0,5%-1%.

În rolul ratei de conversie intră mai mulți factori care o pot influența, precum:

  • lansarea produsului
  • cât de activă este lista, cât de bine ai păstrat legătura cu lista ta de abonați
  • câți din lista mai deschid emailurile
  • scrisoarea de vânzare
  • prețul
  • necesitatea,interesul prospecților pentru produs (dacă am prospecți care au căutat cursuri de chitară, este mai probabil ca acești prospecți să convertească mai bine decât unii care au căutat să zicem acorduri de chitară.. a se observa că domeniul este despre cursuri de chitară !)
  • nișa
  • și foarte mulți alți factori care trebuie corelați, ajustați la fața locului

Acum, pentru că nu am date concrete, vom lua cea mai mică rată de conversie de 0,5% calculând-o la numărul total de abonați de 1600. Acest lucru înseamnă 8 vânzări.

8 vânzări de 57 lei / lună înseamnă 456 lei / lună timp de 6 luni.

Din experiență pot spune că această estimare este realistă, se poate mai bine, se poate mai rău, depinde de cât de bine cunoști nișa și cât de potrivit este prețul pentru nișă. Dar putem estima, că da, 8 vânzări facem la o lansare!

Dar dacă repetăm lansarea? Experiența mi-a relevat că repetiția lansării va aduce același număr de vâzări sau asemănătoare. Deci dacă repetăm lansarea peste 2 săptămâni să zicem, avem șansa să obținem iar 8 vânzări. Aceste vânzări ne vor ridica venitul la 912 lei / lună!

Peste două luni, putem face iar o promoție și venitul nostru se va mări iar, prelungindu-se și numărul de luni cu venit pasiv!

Să zicem că facem 5 vânzări la o relansare luna viitoare și încă 5 săptămâna viitoare. Lumea a aflat de curs, nu l-a putut lua prima oară, au venit abonați noi, s-au familiarizat cu produsu (un alt factor care contează, precum și factorul noutate!). Deci putem presupune că luna viitoare mai obținem 10 vânzări. Înseamnă că pe lună vom câștiga 570 lei + 912 lei= 1482 lei / lună!

1482 lei  / lună pornind de la 11 articole este bine sau rău?

Eu zic că nu este bine, ci foarte bine!

Pe urmă tot ce mai avem de făcut este să ne diversificăm produsele. Cum am spus, există multe metode de a cânta la chitară și multe tipuri de chitare și instrumente cu corzi. Să spunem că am mai scoate doar 3 cursuri ! Acest lucru ar aduce un venit de 4446 lei / lună !

Bineînțeles poate nu toți se vor înscrie la toate cursurile dar trebuie avut în vedere că o dată cu banii va veni și motivația noastră și:

  • numărul de articole pe blog va crește
  • traficul va crește
  • vor crește recomandările
  • numărul de prospecți va crește
  • și implicit numărul de clienți

La sfârști vom avea o bază de date de clienți mulțumiți (sperăm!) iar acești clienți vor face cumpărături repetate.

Ajunși deja la acest nivel lucrurile sunt foarte simple. Începem să ne facem reclamă prin adwords, facebooks ads și alte campanii și afacerea noastra se va tot ridica.

Este un scenariu iluzoriu sau realizabil ce am scris mai sus?

Precum observi am folosit cele mai infime rate de conversie, dar să fim mai realiști și 3 vânzări de faci, afacerea se poate considera plecată la drum? De ce? Datorită faptului că vinzi abonamente către un site M.D.D. (nu clasic de membership) – conținut fix, veșnic verde (la chitară se cântă cum se cânta și acum 1000 de ani, aceleași tehnici sunt!).

Nu oferi cursuri fizice, care necesită deplasare… ci online. Ai făcut un video, ai scris un text, acel text și acel video îl poți refolosi la nesfârșit… efectiv informația online poate fi considerată o sursă inepuizabilă, regenerabilă!

Am repetat personal acest scenariu atât în nișa marketing online cât și în alte domenii (fotografie, desen, nutriție despre care vom vorbi poate curând) încât am convingerea că scenariul este realizabil, deja 50% din drum este făcut și cereri pentru cursuri există! Deci da, este realizabil, a mai rămas de făcut doar produsul, căci clienții bat deja la ușă!

Oportunitate Pentru Tine

Nu am scris acest articol decât cu scopul de a-ți arăta că se poate și care sunt pașii de urmat și modul în care trebuie abordată problema!

Totuși cum ți-am spus mai sus. Nu am un produs, iar timp să-l fac nu prea am. De aceea dacă crezi că ai competența și determinarea să faci cursuri și cărți în domeniul muzicii și mai ales al chitării (dar se poate face și un curs strict pe muzică) mă poți contacta lăsând pe adresa de e-mail (dacă ai primit acest articol prin newsletter) sau prin comentariu în caz că ai venit din altă parte.

Concluzii De Final

În cazul de față am început inves decât recomand în Membriliardar.ro (mai întâi să-ți faci produsul și pe urmă să aduci trafic). Dar mai este un aspect important, câți din vizitatori crezi că citesc articolele publicate gratuit? Îți zic eu, practic nici unul! Uită-te la numărul de pagini răsfoite: 2 pagini per vizitator! Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că pot folosi articolele gratuite să fac un curs de chitară sau invers, pot publica material premium (plătit de cursanți) pe blog pentru a genera trafic. Precum vezi, există o mare flexibilitate în ce se poate face și cum se poate dezvolta afacerea!

Acesta este modul cel mai bun de a face o afacere serioasă online și de a genera un venit pasiv! Nu există la ora actuală o metodă mai eficientă și mai puțin complicată și din punct de vedere tehnic de a face bani pe Internet și mai ales bani siguri. Tot ce ai nevoie este un produs, un blog, un procesator de plata recurentă și de un articol cum spun în titlul prezentare al Membriliardar.ro!

 

2 thoughts on “Studiu De Caz #1: CursuriDeChitaraOnline.ro (Afacere După Rețeta Membriliardar)

Leave a Comment