Optimizare SEO Pentru Blog, Site, Și Motoarele De Căutare

Optimizare SEO Pentru Blog, Site, Și Motoarele De Căutare
4.9 (98.18%) 11 votes
Descarcă în format .pdf ghidul SEO

Până acum am scris mai multe despre SEO și optimizarea SEO doar că nu am scris până acum un ghid comprehensiv, unde să găsești totul la lun loc. Ei bine, acest document tocmai acest lucru își propune, să-ți dezvăluie etapele optimizării blogului sau siteului tău pentru motoarele de căutare. Care este scopul optimizării, ce este, cum trebuie gândită optimizarea SEO și ce pași trebuie să urmăm pentru a avea un site optimizat SEO pe care Google și utilizatorii să-l iubească.

Ce Este Și Care Este Obiectivul Optimizării SEO

Am mai scris despre ce este optimizarea SEO într-un articol anterior. Iată ce spuneam:

DEFINIȚIE Optimizare SEO

SEO este un acronim și vine de la termenul Search Engine Optimization, optimizare pentru motoarele de căutare pe românește. SEO înseamnă un set de acțiuni intreprinse pe un site/blog cu scopul de a manipula favorabil ranking-ul cuvintelor cheie, relevante site-ului tău, în motoarele de căutare. Scopul SEO este să aducă trafic relevant către site-ul tău. Traficul relevant, este traficul care generează bani și faimă pentru tine!

Ranking înseamnă poziția cuvântului cheie în motorul de căutare. Locul pe care se află site-ul tău, pentru un anumit cuvânt cheie.

ACCES INSTANT

Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile

Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?

Într-un document mai vechi din 2008, dedicat optimizării SEO, publicat de către Google, citim următoarele:

Acest document a fost lansat iniţial ca un efort pentru a ajuta echipele Google, însă ne-am gândit că ar fi la fel de util şi pentru webmasterii începători în domeniul optimizării pentru motoarele de căutare, şi care doresc să îmbunătăţească interacţiunea site-ului atât cu utilizatorii, cât şi cu motoarele de căutare. Deşi acest ghid nu vă va dezvălui niciun secret prin care site-ul dvs. să se claseze în mod automat primul pentru interogările de pe Google (ne pare rău!), respectarea celor mai bune practici prezentate mai jos va simplifica atât accesarea cu crawlere, cât şi indexarea conţinutului dvs. de motoarele de căutare.

Observăm că în documentul dedicat optimizării pentru motoarele de căutare, Google, pune accentul pe utilizatori! Cu toate acestea, Google este o mașinărie/ un program ce funcționează pe bază de algoritmi. Hai să vedem care sunt secțiunile din motorul de căutare pe care le putem influența prin optimizarea SEO.

Iar definiția de pe siteul Wikipedia ne spune:

Optimizare pentru motoare de căutare sau Search Engine Optimization (SEO), este un proces de perfecționare (favorizare) a vizibilității site-urilor web sau paginilor web în cadrul ordonării rezultatelor căutării în lista făcută de motorul de căutare. SEO este o subcategorie a marketing-ului online SEM, practică apărută în anul 1990, odată cu apariția primelor site-uri pe Internet, și care reprezintă totalitatea tehnicilor prin care un site web este adus la o formă în care este propulsat mai sus în lista de rezultate date de un motor de căutare pentru diverse cuvinte-cheie. Cu timpul, optimizarea unei pagini web a unui site a devenit un serviciu oferit de unele companii și/sau corporații.

Apasa aici pentru ghidul SEO ideal pentru afaceri.

Secțiunile Google Care Pot Fi Influențate Prin Optimizarea SEO

rezultatele care pot fi influentate prin optimizare SEO

Se observă în imaginea de mai sus două secțiuni:

  • secțiunea cu verde, este secțiunea dedicată reclamelor Adwords – este secțiunea plătită. De asemenea această secțiune este marcată ușor de către Google prin cuvântul Anunț, într-un echer portocaliu. Această secțiune nu poate fi influențată prin optimizare SEO (teoretic) – poziția reclamelor depinde de banii pe care cel care își face publicitate îi plătește. Deși, practicile SEO on-site ajută și paginile pe care poposești când dai click pe reclamă (landing page – pagina de aterizare).
  • secțiunea cu galben, este secțiunea organică (denumită de către Google) . Această secțiune, teoretic și practic poate fi influențată prin metode și tehnici SEO. Bineînțeles influențarea are loc până la un punct. Deoarece Google este un motor de căutare particular și cei care-l conduc au ultimul cuvânt de spus. De aceea, o strategie de afaceri online este bine să nu fie bazată doar pe Google și traficul organic.
Deci care este obiectivul final, al optimizării SEO? Obiectivul, este ca atunci când utilizatorul interoghează motorul de căutare, scriind un cuvânt cheie, un anumit site, cu o anumită pagină, să apară pe primul loc. De obice se țintește Top 3!

De exemplu: Dacă aș avea un site de servicii SEO și consultanță SEO, atunci aș urmării ca pentru câteva cuvinte cheie din acest domeniu, să ies pe în top 3 ( locul 1-3). Cuvintele cheie pe care le-aș urmări sunt: servicii SEO, consultanță SEO dar și optimizare SEO. De ce aș urmări cuvântul cheie „optimizare SEO”? Pentru că deși nu se referă strict la ceea ce ofer eu, mă gândesc că un întreprinzător, dornic să învețe să-și optimizeze siteul, va apela probabil la mine când va vedea cât de multă muncă este pentru optimizarea SEO. De aceea și sunt atâtea reclame adwords pe cuvântul cheie pe care l-am luat acum ca exemplu. Cei care-și fac reclama, pe cuvântul cheie optimizare SEO, mizează pe faptul că cel care caută acest cuvânt cheie, are și o intenție de a achiziționa asemenea servicii SEO pentru siteul/afacerea proprie! 

Acum, probabil ai observat că am introdus o nouă noțiune: cuvântul cheie.

Să detaliem un pic și această noțiune înainte de a intra în brânză!

Ce Reprezintă Noțiunea De „Cuvânt Cheie” Și Noțiunea De „Frază Cheie”?

DEFINIȚIE Cuvânt Cheie
Cuvântul cheie, este reprezentat de cuvântul pe care-l scrii în căsuța de căutare Google. De obicei, oamenii de SEO, prin cuvânt cheie înțeleg un set de cuvinte formate de la una,două, trei sau patru cuvinte.

Iată ce ne spune și DEX:

cuvânt-chéie s.n. Cuvânt de mare importanță ◊ Cuvântul-cheie al politicii externe franceze este independența.” R.l. 22 I 67 p. 6. ◊ „La New York a apărut al doilea volum al unei biografii scrise de L.S. Primul volum, publicat în 1968, se numea «O’Neill, fiu și dramaturg». Volumul al doilea se numește «O’Neill fiu și artist». Cuvântul-cheie este, în ambele titluri «fiu».” R.lit. 21 III 74 p. 30; v. și L. 27 V 67 p. 9, Cont. 16 II 73 p. 11, 2 II 74 p. 10, R.lit. 23 V 74 p. 18 (din cuvânt + cheie, după fr. mot-clef; DMN 1968)

Exemple de cuvinte cheie:

  • SEO – in cazul de față avem un acronim, deci un cuvânt cheie
  • mașină – un cuvânt totuși un cuvânt foarte general,nu spune nimic despre intenția celui care-l caută
  • mașini roșii – este un cuvânt cheie, format din două cuvinte
  • mașini roșii ieftine – este de asemenea un cuvânt cheie, format din trei cuvinte
  • mașini pe motorină ieftine  – un cuvânt cheie format din patru cuvinte, cu precizarea că majoritatea prepozițiilor sunt ignorate de către Google
  • optimizare SEO – un cuvânt cheie format dintr-un cuvânt și un acronim
  • optimizare seo pentru incepatori
DEFINIȚIE Fraza Cheie
Prin frază cheie, „keyword phrases” sau „long tail kewords” (limba engleză), oamenii de SEO înțeleg un set de cuvinte lungi, nu de mărimea unei fraze precum am învățat la școală, ci probabil de mărimea unei propoziții. Aceste fraze cheie, constituie 70% din traficul organic pe care-l primește un site, în general! De asemenea, aceste fraze cheie, sunt și cele mai importante din punct de vedere al convertirii vizitatorului în abonat la newsletter, client, vizitator fidel etc.

Frazele cheie, de obicei ne vin în minte, când căutăm ceva specific, sau ne sunt sugerate de către Google Suggest.

exemple fraze cheie google suggest

În exemplul de mai sus, fraza cheie este: mașini ieftine de vanzare sub 2000 euro.

Exemple de fraze cheie:

  • optimizare pentru blogul pe wordpress
  • cum sa faci bani din blog
  • cum sa faci link building
  • ce film ruleaza la cinema Patria la ora 18

Se observă că fazele cheie, exprimă mai bine ce dorește utilizatorul să caute și ce intenție are.

Cu Ce Obiective Începem Optimizarea SEO

Am discutat un pic mai sus despre obiectivele optimizării SEO dar trebuie să avem în vedere că acestea pot fi foarte diverse.

Astfel, putem pornii optimizarea SEO având următoarele scopuri:

  • generarea de trafic general/irelevant – alegem cuvinte cheie care aduc trafic mare. O astfel de strategie o aplică ziarele de la noi. Deoarece au siteuri mari și cu trafic mare, deci autoritare și bine văzute de către Google, te miri că scriu și despre cum să faci bani din blog chiar dacă sunt pe lângă subiect. O astfel de strategie am mai văzut-o și la diverși bloggeri. Efectiv atacă cuvinte cheie, pentru a obține trafic, chiar dacă acel trafic este irelevant pentru nișa lor. Cu toate acestea se pare că nu-l consideră irelevant. Poate pentru simplul fapt, că umflându-le traficul pot cere mai mulți bani pe afișarea de reclamă sub formă de bannere. Acest trafic provine din cuvinte cheie, generale.
  • generarea de trafic relevant – optimizarea SEO pentru generarea de trafic relevant, presupune obținea de trafic pe cuvinte cheie din domeniul/nișa siteului/blogului respectiv. De exemplu, dacă am un site despre marketing online, atunci este relevant să scriu articole despre: optimizarea SEO, bani din blog, bani pe Internet, afaceri online, cum sa faci bani muncind de acasă, infoproduse, adsense, adwords etc. Dar ar fi irelevant să optimizez și să criu posturi și articole despre grădinărit, bucătărit și alte domenii care nu sunt conexe cu nișa mea. Teoretic și practic ar fi relevant să acopăr și domenii precum management, intreprenoriat și diverse tipuri de afaceri. Acest trafic vine din cuvinte cheie și fraze specifice/generale nișei în care activezi! 
  • generarea de trafic care convertește în prospecți și clienți – acesta este traficul cel mai important în general și provine din cuvinte cheie în spatele cărora putem presupune o intenție de cumpărare. Dacă luăm, de exemplu cuvântul cheie „preț optimizare seo” putem descoperi în spatele lui, intenția de cumpărare de servicii SEO. Cineva caută o ofertă de preț pentru optimizare SEO, probabil pentru siteul lui. Deci acest cuvânt cheie ar fi unul de dorit, dacă vrem să facem bani și să obținem lead-uri relevante și eventual clienți. Acest trafic vine din cuvinte cheie și fraze cheie ce conține anumite cuvinte/operatori care le trădează intenția precum: preț, cumpără, reducere, gratuit, ghid, model produs, ofertă. Dacă este să luăm cuvântul cheie „preț optimizare SEO”, vom obține cu acești operatori următoarele variante:
    • ofertă preț optimizare seo
    • cumpără servicii optimizare seo
    • reducere optimizare seo
    • optimizare SEO gratuită
    • ghid optimizare SEO
  • Rankingul domeniului principal – căutăm să rankăm cu domeniul principal pe anumite cuvinte cheie. De obicei nu se pot ținti mai mult de două-trei cuvinte cheie, din aceeași familie. De exemplu: nu este de dorit să cauți să rankezi aceeași pagină pe cuvântul cheie „bani din blog” și pe cuvântul cheie „optimizare SEO” chiar dacă ambele cuvinte cheie fac într-un fel referire la același domeniu! Deci dacă ai vrea să rankezi domeniul principal pe cuvântul cheie „bani din blog”, atunci ai mai ținti și cuvintele cheie „cum să faci bani din blog” și eventual „bani din bloguri”.
  • Ranking-ul paginilor interne / URL-uri interne – aici țintim să fim în top 3 cu o pagină anume, de exemplu un articol. O pagină interioară a unui domeniu de tipul domeniu.com arată în general așa: domeniu.com/pagina-interioară/. Majoritatea eforturilor SEO sunt axate pe ranking-ul paginilor interioare, URL-urilor interne ale unui blog/site.

Precum se observă, înainte de a porni la drum, trebuie să avem un plan clar și comprehensiv. Acesta trebuie să cuprindă tot timpul următoarele trei mari aspecte:

  • publicul căruia ne adresăm (nișa de piață/domeniul de activitate al siteului)
  • cuvintele cheie pe care le țintim
  • paginile pe care le optimizăm (domeniu principal/URL-uri interne)

Aceste aspecte decurg și în această ordine. Mai întâi stabilim publicul, pe urmă găsim cuvintele cheie care se potrivesc cu publicul căruia ne adresăm, pe urmă ne ocupăm de paginile siteului.

Acum, pentru că avem o imagine clară despre ce trebuie să facem și cum stabilim publicul cu interesele lui, în funcție de nișa noastră, este timpul să ne ocupăm de următoarea etapă: găsirea cuvintelor cheie.

Cum Găsim Cuvintele Cheie Pentru Care Facem Optimizarea SEO

Apasa aici pentru ghidul SEO ideal pentru afaceri.

Secțiunile Google Care Pot Fi Influențate Prin Optimizarea SEO

Înainte de a introduce Google SSL care criptează cuvintele căutate, orice webmaster cu ajutorul unui program de statistici web avea acces la cuvintele cheie căutate. De când Google a oprit accesul la aceste date, webmasterii umblă cam pe întuneric. De aceea este important să dedici timp important studierii cuvintelor cheie – contează! Chiar dacă Google, vrea să te facă să crezi că nu mai contează.

Există șase mari metode:

  1. Cunoașteți nișa/publicul – dacă-ți cunoști nișa vei știi cam ce caută această nișă. Acesta este un punct de plecare foarte important. Nu suficient și nici comprehensiv, dar important! De aici putem începe să facem liste de cuvinte cheie căutate de către publicul nostru țintă.
  2. Folosește Google Suggest – mi se pare cea mai bună unealtă pentru descoperirea de cuvinte cheie relevante nișei. pornești de la cuvintele cheie pe care le știi că sunt relevante nișei și cu ajutorul acestei unelte (efectiv sugestiile din căutarea Google) ajungi să ai o listă mai mare de cuvinte cheie.
  3. Folosește Google Keyword Planner – aceasta este următoarea unealtă foarte utilă deși nici ea nu este suficientă. Dar cu ajutorul ei, vei putea să formezi liste mai mari de cuvinte cheie și să descoperi și volume de căutare ale cuvintelor cheie, pe țări, global dar și în diverse limbi.
  4. Realizează o campanie Adwords – cu ajutorul unei campanii adwords, desfășurată pe un cuvânt cheie tip phrase match sau folosind operatorul + (ex: bani+blog) vei obține o listă de cuvinte cheie pentru care reclama ta a fost afișată.
  5. Folosește Google Analytics – cum să găsești cuvintele cheie cu ajutorul Google Analytics ai un articol detaliat aici.
  6. Folosește Google Webmaster Tools – acest tool îți permite accesul la diverse interogații/cuvinte cheie

De Ce Este Important Să Studiem Cuvintele Cheie Pentru Optimizarea SEO?

Studiul cuvintelor cheie, te va ajută să aflii în primul rând ce se caută. De ce să optimizezi SEO blogul pentru ceva ce nu se caută? De asemenea te va ajută să descoperi noi idei de articole și conținut pe care-l poți crea pentru a mări traficul relevant siteului tău! De aceea, este foarte important.

Personal, de fiecare dată când scriu un articol fac un studiu despre cuvintele cheie care corespund articolului pe care-l scriu. Nu de puține ori, am folosit alte fraze și cuvinte cheie, sinonime ori adiacente cu ceea ce aveam în minte. Pur și simplu pentru că ce aveam în minte nu era așa de căutat. Și, de când m-am hotărât să scriu așa, articolele mele rankează! Acest lucru înseamnă optimizare SEO!

Acum că avem o imagine foarte clară despre ce este optimizarea SEO, bazele ei și de unde trebuie să pornim și ce trebuie să urmărim când optimizăm SEO, a venit timpul să discutăm despre factorii SEO.

Care Sunt Factorii Ce Influențează Optimizarea SEO

Există două categorii de factori pe care îi putem manipula când optimizăm un site. Aceștia sunt:

  • Factori SEO On-Site
  • Factori SEO Off-site

De acești factori ține cont algortimul Google. Uite un nou termen pe care trebuie să-l definim un pic (înainte de a discuta de factorii SEO): algoritmul Google!

Ce Este Algortimul Google Și Ce Reprezintă Update-urile Google

DEFINIȚIE Algortim Google

Algoritmul Google este un set de programe și interpretări pe baza a mii și mii de factori pe care Google le face asupra bazei de date pe care o are, pentru a decide în ce ordine să prezinte siteurile, în urma unei căutări după un cuvânt/frază cheie.

Iată ce ne spune moz.com (site de referință în domeniu):

În fiecare an, Google își schimbă algoritmul de căutare în jur de 500-600 de ori. Timp în care cele mai multe dintre aceste schimbări sunt minore, Google rulează ocazional o schimbare de algoritm “majoră” (cum ar fi Google Panda / Google Penguin), care afecteaza rezultatele căutării în mod semnificativ.

De ce rulează Google schimbări majore de algoritm?

Google declară că rulează aceste schimbări pentru a îmbunătății calitatea rezultatelor afișate (ranking quality). Într-adevăr, datorită abuzului și SEO SPAM-ului anumite rezultate afișate au avut de suferit câteodată. Personal cred că le rulează din motive financiare. Când îți cade siteul la care ai muncit ani de zile din top 10 și te trezești fără vânzări atunci vei fi nevoit să investești în campanii Adwords. De asemenea, datorită avântului serviciilor SEO, aceste schimbări descurajează activitățile de optimizare SEO. Indiferent de motiv, cert este că aceste schimbări de algoritm există și acest lucru înseamnă că dacă ai muncit cinci ani să-ți duci siteul în top trei și abia ai ajuns în top trei, de două luni, există șansa să cazi din top mai ales dacă ai încălcat practicile SEO recomandate de către Google (dar cum aceste recomandări sunt foarte instabile și discutabile, cert este că nu ai o garanție a top-ului și a stabilității în top – de aici și concluzia: SEO este o activitate continuă care se schimbă de la lună la lună, cu toate acestea există niște practici durabile, despre care vom discuta).

Câteva Schimbări De Algoritm Google Importante

Mai jos ai o listă cu denumirile acestor schimbări de algoritm. Pentru a afla mai multe detalii despre ele, poți căuta pe Google.

  • Google Hummingbird
  • Google Mobile Friendly Update sau Mobilegeddon
  • Google Panda Update
  • Google Penguin Update
  • Google Pigeon Update
  • Google Payday Update
  • Google Pirate Update
  • Google EMD (Exact Match Domain) Update
  • Google Top Heavy Update

Resurse utile pentru update-urile de algoritm Google:

Concluzii Despre Algoritmi Google

Ce concluzii tragem în urma acestor informații. Concluzia este că Google, cum descoperă că are o anume „vulnerabilitate” va profita în timp de acel abuz asupra cărora se concentrează majoritatea oamenilor de SEO și își va repara/patch-ui respectiva vulnerabiltiate. Deci dacă vrem să facem marketing pe termen lung cu Google, o regulă de aur ar fi să nu alergăm după easy money/easy rankings.

Era o vreme când toată lumea ranka înscriindu-și siteul în directoare. Google a dat jos o astfel de practică încetișor. Pe urmă a fost o vreme, când toată lumea ranka spamând bloguri, de asemenea Google a dat jos această practică. Pe urmă a fost o vreme când toată lumea ranka repetând un cuvânt cheie de o mie de ori, Google a dat jos această practică și tot așa. O altă practică care nu se credea că va fi dată jos foarte ușor a fost cea a conținutului subțire – articole scurte de 200-300 cuvinte, targetând zeci de mii de fraze cheie. A fost dată jos și această tehnică. Deci toți acești oameni de SEO și Internet Marketeri sau trezit cu munca de ani năruită.  Unde au greșit? Unde am greșit? Am greșit că am căutat calea ușoară. Am descoperit o „bubă” Google și toată concentrarea a fost în a exploata acea „bubă”. Inteligent era să faci munca de calitate, pentru utilizator și să apelezi la practici de marketing generale și nu practici de marketing care depind de algoritmi. Da contează și algoritmul dar se pare că pe termen lung, mai practic și mai eficient este să abordezi o strategie durabilă chiar dacă este mai înceată. Din penalizările Google se iese greu, și este bine să le eviți.

Uite un nou termen pe care trebuie să-l detaliem un pic, înainte de a discuta despre factorii SEO.

Ce Este O Penalizare Google

O penalizare Google, presupune o penalizare de algoritm sau chiar una manuală efectuată de către un angajat Google în urma încălcării siteului tău a unor reglementări și condiții de calitate impuse de către Google. Iată mai jos o listă de 50 de motive pentru care siteul tău poate fi penalizat de către Google, conform kissmetrics.com. Fiecare dintre factorii din lista de mai jos trebuie înțeleși în contextul: excesiv.

50 De Factori Care-ți Pot Aduce O Penalizare Dacă Îi Folosești Într-un Mod Excesiv Și Abuziv

  1. Cumpararea link-uri.
  2. Link-uri reciproce excesive.
  3. Conținut duplicat.
  4. Utilizarea excexsivă de Tag-uri H1
  5. Erori 404 interne – linkuri interne către pagini inexistente de pe propriu site!
  6. Link-uri de la site-uri din altă limbă.
  7. Keyword Stuffing – abuzul utilizării de cuvinte cheie
  8. Link-uri în subsol/footer.
  9. Sitemap eronat.
  10. Link-uri invizibile.
  11. Link-uri externe inexistente.
  12. Conținut copiat de pe mai multe siteuri.
  13. Conținut ascuns/invizbil cu scopul de a include cuvinte cheie pe o pagină.
  14. Utilizarea excesivă a cuvintelor cheie per link  – textul ancorei
  15. Neglijarea tagului hreflang.
  16. Căderea serverului siteului – siteul este jos, nu merge. se deschide greu.
  17. Domenii din cuvinte cheie – Exact Match Domain
  18. Închiriere de Link-uri
  19. Utilizarea de rețele de bloguri pentru a obține linkuri – farm blogs.
  20. Utilizarea doar de link-uri afiliate.
  21. Link-uri tip site-wide.
  22. Abuzu în utlizarea cuvintelor cheie meta – Meta keywords
  23. Încărcare grea a siteului.
  24. Conținut rescris automat.
  25. Comentarii SPAM aprobate.
  26. Tehnici BlackHAT SEO
  27. Conținut hack-uit – există anumite exploituri de site, care introduc fără să știi linkuri pe siteul tău.
  28. Creștere mare a numărului de linkuri către siteul tău – semn că această creștere nu este una naturală.
  29. Rapoarte spam făcute de către alți utilizatori.
  30. Linkuri multe de pe forumuri.
  31. Ascunderea linkurilo sponsorizate/mascarea lor în articole așa zis naturale – regula Google, cere nofollow links pe acele linkuri.
  32. Erori în robots.txt.
  33. Link-uri către site-uri suspecte.
  34. Creare de pagini de destinație per cuvinte cheie – pagini doorway – detalii aici
  35. Supra-optimizare – exagerarea oricărei practici SEO cade în această categoria. Unde este linia? Google spune să nu-ți bați capul cu asta… deși anii de experință ne-au arătat că totuși contează!
  36. Advertoriale.
  37. Prea multe link-uri externe.
  38. Redirectionarea. Dacă ați primit o penalizare pe site, folosind o redirecționare 301 ar putea transfera penalizarea într-o locație nouă.
  39. Coduri de eroare. Google nu suportă codul de eroare 302 (mutat temporar) preferă 301. Verifică erorile cu acest instrument.
  40. Metadata duplicat. Pagini cu aceleași titluri și descrieri meta-data.
  41. Atacuri SEO SPAM – din păcate anumiți spammeri îți pot ataca siteul, utilizând softuri prin care să oțină o mulțime de linkuri de slabă calitate către siteul tău.
  42. Utilizarea de cuvinte cheie abuzate de SPAMMERI SEO, precum payday loans  etc.
  43. Link-uri ascunse în scripturi.
  44. Site-uri care nu sunt mobile friendly.
  45. Puține link-uri externe – nu te zgârcii să oferi link-uri externe. Această zgârcenie este văzută de către Google ca un factor de supra optimizare.
  46. Domeniul are o reputație negativă  – există posibilitatea să cumperi un un domeniu care a mai fost luat și avea o penalizare dinainte de a-l fi cumpărat tu.
  47. Furt de conținut.
  48. Utilizarea exesivă de reclamă pe pagini.Conținutul trebuie să aibă prioritate
  49. Utilizarea de rețele de bloguri cu conținut subțire/slab – content farm.
  50. Ferește-te de promisiunile minune – nu angaja pe nimeni care-ți promite top trei sau locul unu peste noapte.

Știu că încă nu am discutat și nu am definit destui din factorii de mai sus, dar este bine să cunoști acest aspect înainte să trecem la următoarele detalii.

Revenind la factorii SEO, discutăm acum despre factorii SEO on-site.

Factorii SEO On-Site

Aici ai o listă cu alți factori SEO de care trebuie să ții cont.

DEFINIȚIE Factorii SEO On-Site

Acest termen se referă la factorii pe care-i putem influența de pe siteul nostru și nu pe siteuri externe.

Care sunt factorii SEO On-Site?

  • Conținutul – conținutul este rege! vom discuta despre el.
  • Titlul Paginii – printre care amintim și de Meta-Title
  • Descrierea Paginii -Meta-Description
  • URL-ul
  • Imaginile
  • Tag-uril HTML: alt, h1, h2,h3, bold, italic, diverse sublinieri si scoatere in fata a textului
  • Siteul să fie compatibile cu mai multe dispozitive și browsere
  • Diacrtice – pentru siteuri optimizate pentru România sau alte țări care folosesc diacritice.
  • Mobile Friendly
Apasa aici pentru ghidul SEO ideal pentru afaceri.

Secțiunile Google Care Pot Fi Influențate Prin Optimizarea SEO

Conținutul – Factorul SEO On-Site Cel Mai Important

Google dorește să livreze rezultate de calitate utilizatorilor pentru că dacă rezultatele nu sunt de calitate, utilizatorii vor renunța să utilizeze motorul de căutare Google. De aceea, Google va scoate în față siteuri care au conținut de calitate.

Prin conținut de calitate se înțelege:

  • Conținut relevant subiectului căutat de către utilizator (cuvântului cheie)
  • Conținut stufos – articolele de 500-1000 de cuvinte au șanse mai mari să rankeze
  • Conținut frumos formatat din punct de vedere al designului (vezi metoda P.A.R.C.) – un conținut greu de citit va fi repede lepădat de către cititor
  • Conținut care oferă informații de calitate, cât mai bine documentate, cât mai bine scrise
  • Un conținut de calitate atrage link-uri și este share-uit pe rețelele sociale, deci oferă o creștere naturală siteului
  • Imaginile folosite și alte fișiere media din cadrul articolului sunt remarcabile dacă nu chiar unice. Bine poziționate și optimizate (nu ocupă mult spațiu – deci se încarcă rapid), sunt relevante subiectului și au tag-ul ALT setat
continutul este rege
sursa: http://www.membriliardar.ro/cfr/
Apasa aici pentru ghidul SEO ideal pentru afaceri.

Secțiunile Google Care Pot Fi Influențate Prin Optimizarea SEO

Titlul Paginii: Meta-Title Și H1

Titlul paginii trebuie privit din mai multe puncte de vedere:

  • titlul paginii definit de tag-ul HTML Meta-Title.
  • titlul paginii definit de tag-ul HTML H1 sau H2 sau vreun alt font mărit

Ce Este Meta Title?

În codul paginii HTML Meta-Title-ul arată ca mai jos:

<head>
  <title>Optimizare SEO Pentru Site, Blog Și Motoarele De Căutare</title>

</head>

									

Dacă vei da view-source la aceasta pagină (în browserul Chrome și cam în orice browser ctrl+u) și vei căuta <title> vei vedea cum arată Meta Title-ul acestei pagini. Acest titlu este foarte important pentru că pe este afișat în următoarele locuri:

  • Rezultatele organice ale căutării Google
  • Bara de sus a TAB-ului
  • În tool tip-ul tab-ului sau linkului
  • Și câteodată coincide și cu titlul mare al paginii DAR acest lucru poate diferi din motive de copywriting și SEO – deci poți avea un titlu mare pe prima pagină diferit de meta-tile care trebuie și poate fi mai scurt!
exemplul titlul paginii pentru cuvantul cheie optimizare seo
Unde apare Meta Title-ul paginii.
meta title in view source
Cum Se Vede Meta Title (Titlul Meta) În View Source (Vizualizare Sursa Pagina CTRL+U În Chrome)

Recomandări Meta Title Pentru Un Spor De SEO

  • Meta title-ul este limitat la 50-60 caractere. Este recomandat să te încadrezi în maximum de 55 de caractere.
  • Este bine ca meta-titleul să conțină cuvântul cheie primar (în cazul de față optimizare seo) și cuvinte cheie adiacente, complementare sau secundare. În cazul de față avem o combinație de diverse cuvinte cheie căutare între optimizare și blog, site, motoarele de căutare. Deci atacăm patru cuvinte cheie:(optimizare SEO – cuvânt principal urmat de „optimizare site”, „optimizare blog”, „optimizare pentru motoarele de căutare” –  în orice caz toate foarte strâns legate între ele).
  • Este bine să fie și stilizat ca înțeles (copywriting)  astfel că fiind pe locul cinci, prin mesajul transmis să atragă mai multe clickuri. De aceea este bine, unde se poate, ca titlul să reprezinte beneficii și să stârnească curiozitate.

Descrierea Paginii: Meta-Description

Descrierea paginii se face realizează înlimbaj HTML prin tag-ul numit meta description. Această descriere specifică motoarele despre ce este vorba în pagină și este foarte importantă. De aceea recomandarea este ca ea să fie setată manual la orice pagina sau să se folosească un plugin de SEO pentru CMS-ul WordPress care setează automat descrierea. Dar descrierea scrisă manual, conform recomandărilor de mai jos este cea mai indicată

Ce Este Meta Description?

În codul HTML de mai jos vei putea vedea cum se aratată tag-ul meta-description  în cod HTML, chiar pentru această pagină.

<meta name="description" content="Cel mai complet ghid de optimizare SEO pentru site, blog și motoarele de căutare. Tehnicile SEO și metodele de promovare prezentate sunt GRATUITE!"/>

									

Uite unde mai apare această descriere.

ce este meta description si unde apare

 

Iar în pluginul de wordpress (Yoast SEO) pe care-l folosesc se vede așa:

yoast-seo-meta-description

Recomandări Meta Description Pentru Un Spor De SEO

  • lungime recomandată este de 150-160 de caractere
  • confrom Seomoz Google a anunțat din 2009 că meta description și meta keyords nu mai reprezintă un factor de ranking, totuși valoarea lui este importantă pentru că poate atrage un spor de clickuri din partea vizitatorilor
  • evită ca și la meta title și la orice ține de conținut, tag-uri identice – pagini cu aceeași descriere

Pentru a aprofunda aceste noțiuni vezi acest link despre tag-urile meta.

update 15.09.2015

URL-ul Paginii

Definiția plictisitoare și științifică ar suna cam așa:

DEFINIȚIE URL

URL este un acronim și vine de la Uniform Resource Locator și reprezintă o secvență de caractere standard folosite pentru a localiza pe web diferite resurse precum: text, imagini, video-uri etc. El a fost introdus de  Tim Berners-Lee .

Deci ce este un URL pe limba noastră?

Un URL este o adresa web formată din numele de domeniu principal și numele pagini.

URL ce este

Înainte de utilizarea excesivă a URL-urilor SEO-friendly sau chiar human-friendly, URL-uri arătau ceva în genul:

www.domeniu-principal.com/getpage.php?post=21
www.domeniu-principal.com/getpage.php?post=22
www.domeniu-principal.com/getpage.php?post=23

Se observă că printr-o așa denumire, motorul de căutare nu putea înțelege despre ce este pagina respectivă. De aceea, în timp au avut de câștigat siteurile care rescriau aceste pagini. Rescrierea acestor pagini se face printr-un fișier .htaccess. Rescrierea este realizată de către serverul web, care preia URL-ul scriptului respectiv și-l rescrie oferindu-l browserului și utilizatorilor sub forma rescrisă.

De exemplu acest post, dacă nu era rescrierea activată ar fi avut adresa URL astfel:

http://www.academiademarketing.ro/?p=2211 (poți să accesezi acest URL și vei vedea că duce la aceeași pagină).

Recomandări URL pentru un spor SEO

Precum am spus mai sus, la rescriere se apelează pentru că rescriind URL-ul vei comunica motorului de căutare, despre ce este vorba pe acea pagină dar un motiv mai important în prezent cred că este reprezentat și de faptul că vei comunica UTILIZATORULUI  despre ce este pagina respectivă, deci având aceste considerente în minte să vedem care sunt recomandările:

  • un URL trebuie să conțină cuvântul cheie cel mai relevant pentru pagină
  • acel cuvânt cheie dacă este folosit în exces de alte pagini concurente din top 10 este bine să fie alternat sau folosit la plural, la singular
  • URL-ul nu trebuie să fie identic cu titlul – titlul poate fi mai lung
  • URL-ul este bine sa fie potrivit de lung, eu le prefer mai scute si mai comprehensive
  • in URL poti sa spui un mesaj care sa completeze titlul sau sa rezumi titlul renuntand la cuvinte de legatura daca mesajul nu este compromis. In cazul de fata al acestei pagini am preferat sa mentin cuvintele scurte de legatura precum: „și” și  „de” tocmai pentru că ar fi sunat aiurea fără ele. Unii oameni de SEO le taie oricum, dar se ajunge la o formă de URL care arată mai mult a keyword stuffing (îndesare de cuvinte cheie care este catalogată ca SPAM), de aceea prefer o formă inteligibilă, de propoziție a URL-ui
  • nu recomand URL-uri kilometrice, nu cred că ajută cu nimic doar pentru faptul că acestea conțin multe cuvinte cheie
  • recomand URL-uri care atunci când sunt împărțite/partajate/share-uite pe email, facebook, messenger, SMS să comunice despre ce este vorba – de aceea s-au și dezvoltat servicii de prescurtare URL-uri
  • este bine să folosești cratimă (-) sau linie jos(_) pentru a face URL-urile citibile. De exemplu:
    • optimizareseopentrumotoareledecautare vs
    • optimizare-seo-pentru-motoarele-de-cautare vs
    • optimizare-seo_pentru_motoarele-de-cautare
  • un URL este bine să reflecte folderele și categoriile din care face parte o pagina individuală. Aici depinde de la caz la caz, de la site la site. Abuzul și acestei practici a redus în timp aceste beneficii. Cred că trebuie optat pentru așa ceva doar dacă ajută pe utilizator din punct de vedere semantic sau din punct de vedere al ușurinței în navigare.
 Exemplu. Să spunem că deții un magazin de ecomerț și vinzi lapte praf printre care marca A și marca B.

Un url ar putea arăta în genul:

  • magazin.ro/lapte-praf/marca_a.html

sau

  • magazin.ro/lapte-praf-marca-a.html

sau

  • magazin.ro/marca-a.html

Decizia trebuia luată în funcție de

  • cuvintele cheie care se caută – se caută lapte praf marca A sau se caută doar marca A fără cuvântul cheie lapte praf ?
  • cum au procedat competitorii?
  • ce pagini rankează
  • o pagină cu un URL tip folder/categoria ar putea fi deconsiderată de către Google, datorită adâncimii folderelor… nu bagi ceva foarte important în spate, ci-l scoți cât mai în față, de aceea în timp s-a renunțat la structura paginilor individuale care să conțină și denumirea folderelor, categoriilor din care fac parte. Această metodă lungind prea mult URL-ul

structura URL

  • O metodă depreciată care a fost abuzată în timp dar care a mers foarte bine o bună perioadă de timp, a fost utilizarea de sub-domenii. Această metodă nu mai merge, dar unde este cazul, unde este util și logic poti folosi subdomenii. Dar din punct de vedere al transferului greutății de autoritate (link juice) trebuie avut în vedere că un subdomeniu este considerat ca un site nou. Deci o pagină internă va avea greutate mai mare, mai repede decât un subdomeniu. De aceea am preferat să fac un site pentru magazin la adresa academiademarketing.ro/magazin/ și nu la adresa magazin.academiademarketing.ro
  • URL-urile sunt case sensitive, acest lucru înseamnă că o literă cu Majusculă va fi considerată diferită de o literă minusculă, pentru server litera „M” nu este tot una cu litera „m” de aceea fii atent și folosește doar litere mici în URL mai ales dacă transmiți un URL verbal sau prin altă metodă
  • Nu folosi caractere interzise în URL precum: ” < > # % { } | \ ^ ~ [ ] `  (mai multe detalii aici) – de asemenea nici diacriticile nu prea merg!

Concluzia principală ar fi că un URL scurt, descriptiv și care conține cuvinte cheie relevante este cea mai utilă metodă.

Cum realizăm rescrierea URL-urilor?

Rescrierea URL-urilor se realizează folosind .htaccess iar dacă folosești un CMS precum wordpress atunci setarea se face de la opțiunea settings>permalinks.

De asemenea vei găsi pluginuri și addonuri și pentru scripturi gen joomla, prestopshop, magento, drupal, forumuri etc. Aceasta fiind o practică larg răspândită.

Urmează: imaginile, mobile friendly, sitemap, informațiile, paginile importante, structura informației în pagini și strucura de navigație, linkurile interne, titlurile linkurilor

– va urma –

Resurse Externe Și Bibliografie

– va urma –

Pentru că-mi doresc să fie un articol foarte comprehensiv, un document de referință, această pagina va fi updatată treptat. Deci revino pe pagină și bookarmkeaz-o, pentru că va urma…
Apasa aici pentru ghidul SEO ideal pentru afaceri.

7 thoughts on “Optimizare SEO Pentru Blog, Site, Și Motoarele De Căutare

  1. Multumesc pentru articol!!!
    Mi-am lamurit multe lucruri pe care nu le stiam
    Am sa tin cont de sfaturile tale si am sa pun accent pe ele.
    Astept noutati

  2. Salutare! Sunt un începător pe platforma wordpress şi aş vrea să vă întreb: Cum se pot direcţiona mai multe articole(posturi) către o pagină? Nu reuşesc să fac acest lucru. Vă rog mult, daţi-mi un sfat…..cât de mic ar fi el! Mulţumesc.

Leave a Comment