Interviu cu Adrian Soare

Interviu cu Adrian Soare
5 (100%) 1 vote

Sunt pasionat de internet marketing si de tot ce inseamna comportamentul unui om pe internet din momentul in care intra pe un site pana il paraseste.” – Adrian Soare

Asta e ceea ce spune pe siteul său, Succesdublu.ro. Însă Adi e mai mult decât atât. E unul dintre oamenii care m-au inspirat de-a lungul timpului să devin ceea ce sunt acum. Deşi e născut în aceeaşi zi cu mine ( nu din acelaşi an 🙂 ) încă n-am avut ocazia să-l cunosc faţă în faţă. În schimb, l-am rugat să îmi acorde un interviu. Sunt sigur că îţi va fi de mare folos şi ţie.

1. Esti unul dintre cei mai de succes oameni când vine vorba de marketingul online din România. Cum ai ajuns aici?

Succesul e un termen relativ. Sunt multi marketeri foarte buni dar care nu au iesit atat de mult in fata pentru ca prefera anonimatul pentru a se ocupa mai bine de afacerile pe care le promoveaza. Experienta mea profesionala a inceput in vanzari. Mi-a placut sa vand si dincolo de aspectul client – vanzator am fost mereu curios sa descopar mecanismele care stau in spatele unei decizii de cumparare. De ce se hotaraste cineva sa iti dea niste bani pe un produs? Cum poti optimiza lucrurile astea? Trecerea spre marketing a fost una naturala. In marketing online poti testa mai bine ideile care iti vin pentru a promova diverse produse stand comod, acasa, in fotoliu cu laptopul in brate.

ACCES INSTANT

Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile

Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?

2. Ce face deosebirea între un site de succes şi unul din partea de „jos” a clasamentului?

Ar trebui sa definim mai intai ce inseama un site de succes. La un nivel generalist un site de succes este un site care reuseste sa atraga un numar mare de oameni interesati de un anumit subiect, printr-o experienta placuta de navigare, prin calitatea informatiilor pe care le ofera si prin usurinta cu care ei revin pe site. Vei vedea ca siteurile de succes se remarca prin faptul ca pun utilizatorul si experienta lui pe site pe primul plan.

3. Care crezi că sunt principalele nişe ce vor avea succes în 2010 pe partea de online?

In Romania cred ca vor exploda produsele informationale, siteurile de tutoriale sau care ofera ghiduri practice de a rezolva anumite probleme, partea de servicii, rezervari. Nu in ultimul rand, cred ca din ce in ce mai multe siteuri vor integra continut video original in articolele lor.

4. În articolele de pe siteul tău discutai foarte mult despre Social Media. De ce e aşa de important ca oamenii să se axeze pe social networks pentru a atrage vizitatori?

Nu e important. E inevitabil:) . Sunt cel putin doua mari motive pentru care o companie nu poate sa ignore Social Media :

a. Oamenii petrec mai mult de jumatate din timpul lor online pe retele de socializare

b. Oamenii au mai multa incredere in ce spun oamenii pe care ii cunosc decat in publicitatea pe care o fac companiile.

Dincolo de asta, Social Media nu e un canal prin care sa aduci vizitatori. E vorba de un nou fel de a integra comunicarea cu publicul care te urmareste. Eu te cunosc pe tine, tu cunosti pe X, X cunoaste pe Y. Teoretic eu pot ajunge sa-l cunosc pe Y cu un minim de efort in felul asta doar prin puterea retelelor sociale. Imagineaza-ti o companie care reuseste sa se apropie de clientii ei in felul asta.

5. Ce preferi: publicitatea plătită ( prin Google AdWords de exemplu ) sau atragerea vizitatorilor din social networks? Care ar fi avantajele şi dezavantajele uneia şi a celeilalte?

Fiecare canal de media are avantaje si dezavantaje. Cand vrei sa comunici o idee e bine sa folosesti un mix de marketing. Mai multe canale prin care poti sa atingi oamenii la care vrei sa ajungi. In felul acesta esti sigur ca daca unii nu observa mesajul tau intr-un mediu, il vor vedea in celalalt. Google Adwords are avantajul de a fi un canal de advertising foarte precis si usor de masurat dar nu creaza de obicei vizitatori fideli pe un site. Social Media creaza relatii si fidelizeaza mai bine vizitatorii. Trebuie sa incerci sa folosesti mai multe canale ca sa te ajute sa ajungi la oamenii pe care ii vrei

6. Care ar fi un top 10 al lucrurilor pe care oamenii le urăsc şi nu ar vrea să le vadă niciodată pe un site?

– Reclame mai mult decat continut

– Bannere care acopera siteul (over-layers)

– Design care se schimba foarte des

– Aspect neingrijit

– Spam

– Articole nedocumentate

– Sunete care pornesc automat cand se deschide siteul

– Elemente ale siteului care se incarca greu

7. Pe ce ar trebui să se axeze un web developer atunci când vine vorba de un site: calitatea conţinutului sau aducerea traficului şi conversia acestuia?

Un site are trei piloni principali si fiecare din ei necesita o doza de atentie. Cei trei piloni sunt : Promovare, continut, conversie. Un site nu poate rezista fara acesti trei piloni. Nu poti sustine un site fara vizitatori, fara sa ai continut pe el sau fara sa-i conduci sa faca numite actiuni care sa-ti aduca bani. Asadar, cand incepi sa construiesti siteul trebuie sa ai un echilibru si sa dedici timp fiecaruia din aceste trei domeniii.

8. Pe blogul tău, de pe succesdublu.ro scrii articole foarte interesante din domeniul dezvoltării personale. Ce îi împiedică pe majoritatea oamenilor să-şi îndeplinească visele?

Unii oameni nu viseaza suficient de indraznet iar altii se tem sa schimbe ceea ce au acum chiar daca se plafoneaza. Psihologii sunt de acord ca oamenii au o rezistenta crescuta la schimbare, se tem sa faca modificari majore in viata lor chiar daca asta inseamna sa se multumeasca cu mai putin decat sunt capabili sa aiba. Frica este motivul principal pentru care oamenii nu –si ating visele. Frica de esec, Frica de a fi respinsi, frica de a investi prea mult si a pierde tot, frica de a ramane singuri, frica de moarte, etc.

9. Cam cât timp ar trebui să-i ia unei persoane pentru a avea succes online? Pentru a ajunge la un câştig lunar de 2-3 mii de euro.

Nu stiu sa-ti raspund la intrebarea asta. 🙂 Depinde de cat de mult iti doresti sa ajungi la castigul acela. Unii ajung in cateva luni, altii niciodata.

10. Aşa cum se ştie, dacă vrei bani trebuie să munceşti pentru ei. Este posibil să câştigi bani pe internet şi cu muncă mai puţină?

Nu cred in mitul asta. Poti sa castigi bani cu munca putina. Vor fi bani putini .

11. Din ce crezi că se câştigă cel mai bine la ora actuală: reclamă plătită gen Adsense, vânzarea de produse electronice, afilieri etc ?

Pe un site de marketing recent se facuse un sondaj care suna cam asa : Din ce ati facut cei mai multi bani online pana acum? Dupa aproape 1000 de marketeri care raspunsesera la intrebare topul era in ordine :

– Vanzarea propriilor produse

– Vanzarea produselor altora (marketing afiliat)

– Adsense

– Alte forme de publictate

12. În final, aş dori să ne povesteşti puţin despre proiectele tale din online.

Lucrez sa fac din Succesdublu.ro un site unde oamenii sa gaseasca resursele care sa-i motiveze in fiecare zi. Ma gandesc sa introduc un sistem de membership pentru cei care doresc sa isi schimbe anumite obiceiuri proaste pe care le au si sa invete unele bune urmand niste pasi practici, zilnici, contra-cost. Lucrez la o carte, anul acesta voi da drumul unei serii de workshopuri de dezvoltare personala. Cam atat deocamdata. Asta e singurul meu proiect online in momentul de fata, in rest imi ocup timpul facand consultanta pentru clienti pe zona de Social Media Marketing si plimbandu-ma prin tara.

Mersi Adi. Sunt sigur ca au fost de mare folos răspunsurile tale.

Tudor Mateescu
Urmărește-mă

Tudor Mateescu

Citește aici toate articolele scrise de Tudor Mateescu. Descarcă de aici ghidul bani din blog.
Tudor Mateescu
Urmărește-mă

1 thought on “Interviu cu Adrian Soare

  1. …unul dintre oamenii pe care ii apreciez pentru faptul ca a incercat de la an la an sa fie tot mai bun si a reusit!

Leave a Comment