Ce este Google Hummingbird si Cum Afecteaza SEO?

hummingbird-si-seo
Ce este Google Hummingbird si Cum Afecteaza SEO?
Rate this post

Pana acum, nu am vorbit despre Google Hummingbird si cum afecteaza SEO, astfel ca acest articol iti poate oferi raspunsul acestei intrebari.

SEO (search enghine optimization – optimizare pe motoarele de cautare) nu a murit, asta e clar! De fapt, nimic nu s-a shimbat in ceea ce priveste pozitionarea siteului tau pe Google, cu o mica exceptie, si anume posibilitatea de folosirea a cuvintelor “long tail” (expresii formate din 2-3, sau chiar mai multe cuvinte), ceea ce este chiar bine! Tot ce a functionat inainte de Hummingbird inca functioneaza, cu siguranta.

Si daca te intrebi ce a functionat si ce functioneaza, amintesc aici:

  • continutul original si de calitatea este decisiv (cel mai important);
  • linkuri cu autoritate catre site-ul tau (obtinute prin SEO de calitate);
  • cuvintele cheie vor trebui alese si folosite cu mare grija, de asemenea.

Singurul lucru care s-a schimbat, cu adevarat de la aparitia Hummingbird este modul in care noul algoritm Google interpreteaza modul nostru de cautare (interogare).

hummingbird-seo
Ce este Google Hummingbird si Cum Afecteaza SEO?

De ce Hummingbird?

Cautarea pe motoarele de cautare (Google) este binecunoscuta de toata lumea. Inainte, noi cautam ce vrem sa gasim si algoritmul alegea cuvinte din interogarea noastra si de cele mai multe ori ne oferea rezultate nu prea grozave, nefolositoare, nerelevante interesului nostru.

ACCES INSTANT

Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile

Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?

Google a reactionat la “plangerile” utilizatorilor, dandu-si seama ca rezultatele oferite nu sunt intotdeauna cele mai relevante. Spre deosebire de orice alt site, motoarele de cautare isi doresc ca utilizatorii sa petreaca cat mai putin timp folosindu-le. Un motor de cautare bun este acela care ofera solutii imediate utilizatorului sau.

Si cu ce ne ajuta Hummingbird?

Panda, Penguin si alte animale Google, ne-au invadat vietile si modul de afisare al site-urilor, astfel ca Google a trebuit sa dezvolte un sistem de cautare mult mai inteligent, astfel incat sa poata sa analizeze cautarea noastra in context, nu ca si cuvinte separate (fara nicio relevanta). Ce inseamna aceasta pentru noi? Inseamna ca update-ul Hummingbird se vrea a fi mai destept chiar decat cei care fac cautarea in sine! 🙂 Stiu ca suna amuzant, dar asta vrea Hummingbird, sa ne ghiceasca gandurile!

Asadar, ce este Hummingbird?

Hummingbird este un algoritm nou ce se foloseste de vechiul algoritm de cautare, insa mult mai rapid si precis, exact ca pasarea micuta pe care o descriere.

Folosirea cuvintelor “lont tail” (expresii lungi)

Google isi lauda produsul (Hummingbird), pe buna dreptate, ca fiind cel mai “grozav” algoritm aparut, specificand ca va lua interogarea utilizatorului ca si expresie totala (long tail keyword) si va decripta contextul interogarii (si nu va mai oferi sugestii doar pentru anumite cuvinte cheie din interogare). Asta, clar inseamna ca va oferi rezultate si nu simple raspunsuri la intrebari.

Daca ne gandim bine, era si cazul sa apara Hummingbird, deoarece Google este pe piata de 15 ani, timp in care a colectat informatii despre noi, utilizatorii sai. Ei spun ca au inceput de putin timp sa colecteze informatii, insa eu cred altceva. Informatiile au fost colectate, asezate pe categorii, sistematizate, stocate. Acum Google poate folosi aceste informatii cu un algoritm care decripteaza contextul tuturor cuvintelor dintr-o interogare, nu doar a unor cuvinte (alese aleatorii). Asta face Hummingbird, pentru asta a fost realizat.

long-tail-keywords
Folosirea cuvintelor “lont tail” (expresii lungi)

A surprins pe cineva aparitia Hummingbird?

Sigur ca ne-a surprins, dar era necesar! Cei care foloseau (si inca folosesc) Conversational Search (Cautare conversatie) de la Google au stiut ca trebuie un nou algoritm pentru cautarile pe motorul de cautare, dar foarte putini au folosit si folosesc asta.

Ce este Conversational Search?

Daca folosesti Google Chrome poate ai observant (sau poate nu) o mica iconita cu un microfon in dreapta casutei de cautare pe Google. Daca dai click pe acel microfon (si ai calculatorul configurat pentru asta) poti sa intrebi ce vrei sa cauti, fara sa mai fine nevoie sa scrii acea intrebare. Acea intrebare (daca ai noroc si o engleza pura) apare pe ecran, impreuna cu rezultatele oferite. Daca raspunsul interogarii se afla in Knowledge Graph (Diagrama de Cunostinte Google), atunci informatiile referitoare la interogare vor fi afisate, impreuna cu o lista de site-uri pe care le poti vizita pentru a obtine raspunsul la intrebarea ta.

Pot spune ca am observat ca daca “vorbesc mai mult” cu Google si el imi ofera informatii mai multe si mai relevante. Si chiar iti comunica (auzi) raspunsul, ceea ce e si mai grozav, in caz ce te plictisesti singur in fata calculatorului.

Vezi, in imagini ce inseamna Google Conversational Search:

google-search-voice
Daca folosesti Google Chrome poate ai observant (sau poate nu) o mica iconita cu un microfon in dreapta casutei de cautare pe Google.
google-speak-now
Daca dai click pe acel microfon (si ai calculatorul configurat pentru asta) poti sa intrebi ce vrei sa cauti, fara sa mai fine nevoie sa scrii acea intrebare.

De ce a fost realizat Hummingbird?

Ei bine, Google ne raspunde la aceasta intrebare foarte simplu, si anume pentru ca: lucrurile deja se miscau si trebuiau “unse”, pentru ca deja promisese “raspunsuri”, fiind primul motor de cautare, iar lumea punea intrebari, nu tasta cuvinte separate si pentru ca tot mai multi oameni folosesc dispozitive mobile (tablete, telefoane de ultima generatie, chiar si televizoare) pentru cautarea pe Google, astfel ca se doreste un raspuns rapid (mai ales daca esti la volan, sau ai o urgenta).

Vesti proaste pentru SEO

Nu s-a prea vorbit de acest aspect si as vrea sa il creionez in cateva randuri. Cand fac o cautare pe Google, imi doresc ca acesta sa imi ofere o pagina cu cele mai bune site-uri care imi ofera raspuns la intrebarea mea (in functie de cat de bune sunt). Ca si site (eu, siteul) imi doresc sa castig competitia pentru anumite interogari, folosind SEO si oferind continut interesant, care ar raspunde acelor intrebari. Ce NU imi doresc este ca raspunsul sa apara, fara ca eu (siteul) sa am ocazia sa arat cat de “bun si frumos” sunt!

Hummingbird ar trebui sa raspunda la interogarea cautata, asta prin oferirea unui raspuns luat dintr-un “card de informatii”, luat din Diagrama de cunostinte Google si afisat in topul cautarilor. Astfel ca este foarte greu sa te lupti cu “greii din domeniu, desi poate tu oferi cele mai bune rezultate pentru o interogare.

Este cert ca Google este total dezinteresat de mine (siteul) si total interesat de tine (cel care face cautarea). Google incearca sa afiseze rezultate corecte, justificate, rapide celor care il “interogheaza”, fara a se gandi la site-uri si ce pot oferi ele.

E ca si cum Google “iti intoarce spatele” fara niciun regret, desi tu ai cheltuit foarte multi bani si foarte mult timp pentru a-ti face reclama si pentru a aduce trafic pe siteul tau. Si, cine poate sa concureze cu Google?

Stiu ca vei spune “Google nu a promis nimic site-urilor” si da, ai dreptate, tot ce a facut Google si tot ce face este strict pentru cel care cauta, cel care ii foloseste motorul de cautare si NU pentru siteul care are raspunsul celui care cauta.

SEO nu este afectat de Hummingbird

Nu te opri din promovarea site-ului tau, imbunatateste-ti prezenta pe Google prin SEO de calitate si prin continut original si de calitate!

Clar, trebuie sa te lupti cu algoritmul Google, dar cat de plictisitor ar fi ca site-ul tau sa apara pe primele pozitii fara niciun efort din partea ta!

Cum sa folosim “destept” Hummingbird?

Nu trebuie sa ne lasam afectati de “indiferenta” Google, hai sa ne folosim destept de Hummingbird! Si daca sunt foarte importante cuvintele cheie lungi (long tail), cu atat mai bine! Hai sa folosim ce stim si ce functioneaza, si anume sa oferim continut de cea mai buna calitate, care sa includa cuvinte cheie lungi, sa obtinem linkuri de calitate, sa ajungem in topul cautarilor si sa vedem Hummingbird ca pe o OPORTUNITATE!

Daca tu poti oferi continut de calitate, cu siguranta asta va fi o oportunitate pentru tine ca Hummingbird sa te “remarce” si sa te ofere ca si “solutie” pentru cei care folosesc motorul de cautare Google.

De ce vad Hummingbird ca o oportunitate?

  • pentru ca poti diversifica site-ul tau prin continut de calitate, video, infographics;
  • nu mai trebuie sa te limitezi la cuvinte simple, ci te poti folosi de cuvinte long tail;
  • poti acoperi o “arie” larga adiacenta serviciilor tale;
  • mai multe pagini originale vor fi oferita ca si solutii pentru interogarile de pe motorul de cautare.

Ma ajuta Hummingbird?

Esti creativ? Oferi doar informatii utile? Ai continut diversificat? Ai continut unic si de calitate? Daca ai o afacere, creste-o si cu un Blog cu informatii utile. Atunci lucrurile vor functiona si pentru tine! Vei putea sa concurezi pentru o arie larga de cuvinte cheie si o poti face cu succes.

Hummingbird poate chiar ajuta afaceri mici sa fie mai “expuse”, daca sunt suficient de creative prin pagini noi, unice si de calitate.

Uite cateva idei de pagini, subiecte pe care le poti trata pe site-ul tau, pentru a avea succes si pentru a fi bagat in “Diagrama de Cunostinte Google”:

  • Pagina de “Cele mai frecvente intrebari”
  • Q&A (Intrebari si Raspunsuri)
  • Interviuri
  • Cercetari ample, de interes pentru activitatea ta
  • Dezbateri pe subiecte comune
  • Intreaba un expert
  • Unde pot sa…(completeaza, in functie de cerintele clientilor tai)
  • De ce…(completeaza, in functie de cerintele clientilor tai)
  • Ce…(completeaza, in functie de cerintele clientilor tai)

Optimizarea cuvintelor cheie

Daca de 15 ani suntem obisnuiti sa vedem rezultatele cautarilor pe Google intr-un anumit mod, acum trebuie sa ne schimbam viziunea. In loc sa ne gandim la cateva cuvinte, trebuie sa ne gandim la combinatii de cuvinte si sa incercam sa raspundem la acele combinatii. Clar, si cuvintele din interogare sunt importante, dar nu mai sunt la fel de importante ca si pana acum. Nu mai putem atrage catre site-ul nostru orice fel de trafic, ci doar trafic targetat, trafic care are nevoie de informatiile de pe site-ul nostru, iar asta nu poate fi realizat doar prin alegerea unor cuvinte cheie simple, ci prin raspunsul la intrebari complexe.

hummingbird-evolutia-seo
Hummingbird a transformat SEO in marketing.

Hummingbird si Evolutia SEO

Hummingbird a transformat SEO in marketing. Ce inseamna asta? Inseamna ca site-urile trebuie sa se focuseze pe experienta celor care cauta raspunsuri. Asta inseamna ca SEO evolueaza de la o simpla promovare la promovarea “suprema”. Google a devenit foarte transparent si ne ofera raspunsuri tot mai relevante si tot mai clare, asta inseamna evolutie!

De ce prefera Hummingbird cuvintele “long tail”?

Cuvintele long tail sunt mult mai specifice si prezinta exact ce doreste sa gaseasca cel care cauta.

Cand caut “pantofi”, este foarte greu ca Google sa imi ghiceasca gandul. Vreau sa vad ce se poarta? Vreau sa vad modele? Vreau sa cumpar sau doar sa privesc? Vreau sa vad preturi? Sunt atatea intrebari fara raspuns.

Cum ar fi daca as cauta “pantofi dama cu toc, marimea 39”? Deja intentia mea de cumparare este afisata, nu?

Studii recente arata intentia celui care cauta, in functie de modul de cautare:

[mini-icon icon=”leaf”] cel ce cauta printr-un singur cuvanta cheie (gen “pantofi”) vrea doar sa se informeze;

[mini-icon icon=”leaf”] cel care cauta printr-o expresie formata din 2-3 cuvinte (pantofi dama albi) prezinta un interesa asupra produsului;

[mini-icon icon=”leaf”] cel care cauta printr-o expresie formata din 3-4 cuvinte (gen “pantofi dama albi marimea 39) doreste sa cumpere acel produs;

[mini-icon icon=”leaf”] cel care cauta printr-o expresie formata din mai mult de 4 cuvinte (gen “pantofi cu toc ieftini dama marimea 39) va cumpara!

Ei bine, ultima categorie de “cautatori” ar trebui sa te intereseze si pe tine! Chiar daca vei avea mai putine cautari, acelea vor fi relevante, vor fi cautari care vor creste venitul site-ului tau.

[icon icon=”exclamation”] Concluzie!

Analizand tot ce am scris in acest articol, ne dam seama ca este foarte important sa oferim respect posibililor “cititori” ai siteului nostru. Google asta vrea, pe Google asta il intereseaza. Folositi la intensitate maxima ce puteti oferi original, nou, de calitate si nu uitati sa folositi cuvinte “long tail” care sa prezinte real interes celor care va viziteaza siteul, diversificati subiectele, faceti siteul usor de urmarit si transformati SEO in marketing suprem!

SURSA: https://blog.kissmetrics.com/google-hummingbird/

Dana Rusu

Am 8 ani experiență în marketing online.Aplează oricând la mine, pentru ajutor în demersurile afacerii tale online. Contact și mai multe despre mine aici (pe pagina mea de profil). Articole scrise de Dana Rusu.

Leave a Comment