Multe afaceri implica publicarea de continut pentru a creste traficul si a castiga audienta pentru site-ul lor. Totusi, internet marketerii nu reusesc intotdeauna sa obtina maximul de vizite pe care ar putea sa le obtina prin intermediul fiecarui articol pe care il creaza.
Daca te gandesti serios la continutul tau, atunci trebuie sa fii la fel de serios si in ceea ce priveste obtinerea de trafic cat mai mare catre acesta. Una din metodele cele mai bune de a face acest lucru este sa distribui vestea despre continutul tau in cadrul retelelor de socializare, in repetate randuri. Suna destul de simplu, nu?
Imediat dupa publicarea unui noi post de blog, acesta este, in general, promovat in cadrul retelelor de socializare. Atunci cand apasam pe butonul “share” in fiecare dintre retelele in care activam, castigam un anumit numar de click-uri pentru fiecare dintre aceste retele.
Vei observa ca atunci cand distribui vestea despre noul tau post de blog pe retele precum Twitter, Facebook, si Google+, numarul de vizite obtinut se va dubla.
ACCES INSTANT
Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile
Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?
Ce se intampla insa daca mai trimitem inca odata anunutul pentru acelasi post si a doua zi? Se va mai dubla inca odata traficul? Daca ne gandim logic, nu se va mai intampla acelasi lucru inca odata.
Dar, daca postam inca odata anuntul legat de continutul in cauza, vom obtine inca un set de vizite. Adunand vizitele obtinute din a doua si a treia postare, traficul venit din retelele de socializare este mai mult decat dublu.
Ideea este urmatoarea: vei primi cu atat mai multe click-uri, cu cat postezi mai multe anunturi “in reluare”.
Este in regula sa retransmiti continutul de mai multe ori?
Transmiterea continutului de mai multe ori in cadrul retelelor de socializare poate atrage reactii puternice. Unora pur si simplu nu le pasa de aceasta practica a repetarii anunturilor in cadrul retelelor de socialiare, dar, de cele mai multe ori, este greu sa ignori rezultatele. Eu am testat aceasta metoda si am primit ZERO plangeri.
Realitatea este ca nimanui nu-i pasa daca vede de mai multe ori acelasi anunt, sau nici nu-l observa. Si daca totusi vad ca ai pus de trei ori anunutul pentru acelasi articol, care este cel mai rau lucru care se poate intampla? Un aspect important al marketingului, pe care de cele mai multe ori il uitam, este ca nimeni nu observa tot ceea ce facem.
Cei care te urmaresc pe retelele de socializare nu sunt precum abonatii la lista ta din Aweber care vad si citesc fiecare email. Defapt, a posta anuntul despre continutul tau de mai multe ori este probabil o parte esentiala din oferirea valorii promise catre publicul tau. Daca nu trimiti link-ul de mai multe ori, este posibil ca acestia sa nici nu afle despre noul tau articol.
Cum sa nu fii un spammer
Exista plugin-uri care trimit automat de repetate ori asfel de anunturi, in mod aleator, chiar si din ora in ora. Asta este prea mult si devine spam, existand sanse mari ca urmaritorii tai sa se planga de tine. Daca vei incepe sa promovezi continutul tau mai mult decat o singura data, trebuie sa ai in vedere cateva reguli de baza:
- Ia in considerare punctul de vedere al urmaritorilor. Ei s-au abonat la tine pentru folosul lor personal, nu al tau.
- Nu te transforma intr-un spammer. Creaza un program de promovare inteligent, si nici decum unul prea aglomerat.
- Ia in considerare propriile obiceiuri. Cu alte cuvinte, urmeaza zicala: ce tie nu-ti place, altuia nu face. Fa doar acele lucruri care pe tine nu te-ar deranja. Gandeste-te la cum ai reactiona tu fata de cineva care aplica aceeasi strategie.
- Intotdeauna ofera valoare. Promovarea continutului tau mai mult decat o singura data este un lucru bun atata timp cat, facand acest lucru, oferi valoare audientei tale.
3 Pasi pentru promovarea repetata a continutului tau
PASUL 1: Creaza un calendar de transmitere a anuntului
In pregatirea acestui calendar, prin care stabilesti cat de des vei posta anuntul tau in cadrul retelelor de socializare, vei raspunde la urmatoarele intrebari:
- Cat de des pot (este acceptabil) sa promovez acest post in fiecare retea?
- Exista un moment al zilei care este mai prielnic?
- Cat timp de acum incolo va mai fi interesant continutul meu?
- Cat de mult timp ar trebui sa fac pauza inainte de a-l promova din nou?
- Care ar fi modurile prin care pot crea varietate in calendarul meu de promovare?
Fii atent cum planifici. Fa in asa fel incat sa nu trimiti mesaje unul dupa altul, deoarece atunci ceea ce faci nu mai este promovare, ci spam.
Un calendar bine pun la punct ar arata cam asa:
- v La publicare – se trimite un mesaj in toate retelele de socializare.
- v In aceeasi zi – se retrimite un anunt legat de noul articol la 2-3 ore de la publicare.
- v In urmatoarea zi – alte mesaje sunt transmise catre retelele de socializare
- v In urmatoarea saptamana – se mai trimite o serie de mesaje
- v In urmatoarea luna – se pregatesc mesaje care sa fie trimise la o luna de la publicare
In acest calendar, poti opta sa trimiti mai des in cadrul anumitor retele si mai rar catre alte retele de socializare, in functie de comportamentul oamenilor din cadrul acestora.
PASUL 2: Nu trimite niciodata acelasi mesaj de doua ori
Acesta este un pas foarte important, care separa procesul de promovare de cel de spam. Majoritatea dintre noi, atunci cand transmitem un post de blog catre retelele de socializare, includem titlul postului, un link, si cateva fraze cheie. Acest lucru merge bine, dar o singura data!
Strategia cea mai buna este sa formezi o varietate de mesaje folosind intrebari sau citate din cadrul articolului. Acest lucru iti poate lua ceva timp, dar merita. Vei capta atentia audientei fara a parea ca esti cineva care vrea sa-si promoveze continutul in mod impulsiv.
Iata pentru tine cateva modele de mesaje cu care te poti juca:
- Simplu si la obiect: Titlul articolului + Link
- Pune o intrebare: Pune o intrebare care starneste conversatii
- Citeaza un fapt: Mentioneaza un fapt sau cifre concrete incluse in articol
- Ofera un citat: Citeaza o fraza interesanta din articol
- Adauga intriga: Scrie un mesaj care intriga si atrage atentia cititorilor
Aceasta tactica este o metoda excelenta de a incerca noi idei pe abonatii tai. De exemplu, punand aceste intrebari creste sau scade entuziasmul cititorilor?
PASUL 3: Monitorizeaza-ti rezultatele
Este important sa-ti monitorizezi rezultatele pentru a te asigura ca modificarile pe care le aduci programului tau de promovare in cadrul retelelor de socializare functioneaza. Iata care sunt indicatorii pe care trebuie sa-i ai in vedere:
- O crestere sau descrestere a numarului de vizionari. Pe masura ce ajustezi calendarul transmiterii anunturilor, urmareste daca rata de click scade sau creste. Poti folosi Google Analytics pentru a monitoriza numarul vizitelor si de unde provin acestea.
- Feedback negativ din partea audientei. Desi se intampla rar, unii utilizatori ai retelelor de socializare observa o crestere a numarului de anunturi si vor avea ceva de comentat legat de asta. Nu ii ignora, dar nici nu te lasa descumpanit de una-doua plangeri exagerate. Urmareste procentul general al plangerilor pentru a stabili daca calendarul tau este prea agresiv.
- Un interes mai scazut fata de continutul tau. Cea mai mare amenintare legata de promovarea in cadrul retelelor de socializare este tendinta de ignorare manifestata de catre urmaritori, pentru simplul fapt ca acestia sunt “prea ocupati”. Monitorizeaza acest aspect pentru a determina care este cel mai bun moment al zile in care poti sa captezi atentia.
In incheiere, vreau doar sa mai spun faptul ca un continut care este promovat in repetate randuri in cadrul retelelor de socializare poate deveni viral. Cu aceasta trategie ai mai multe sanse de a transforma anuntul tau, legat un articol postat pe site-ul tau, intr-unul viral. Imagineaza-ti doar traficul de care ai beneficia daca se intampla acest lucru. Totusi, nu uita ca exista moduri corecte de promovare si moduri gresite. Alege sa te promovezi inteligent, fara a deveni spammer.
SURSA: http://blog.kissmetrics.com/double-your-social-media-traffic/
Laura Mateescu
Ai nevoie de un banner sau de o coperta? Contacteaza-ma!
Articole scrise de Laura Mateescu.
Latest posts by Laura Mateescu (see all)
- 10 metode utile prin care iți poți promova afacerea folosind videoclipuri - October 15, 2015
- Afla, pas cu pas, cum o mamica castiga bani din pasiunea ei - October 8, 2015
- 10 metode utile pentru a transforma conținutul PLR în bani - September 26, 2015