Una dintre întrebările care mi se pun des și pentru care vreau să scriu și acest articol este: de ce să plătesc informația pentru că și așa o găsesc gratuit pe Internet. O găsești, dar la o calitate îndoielnică și dezorganizată, nestructurată.
Sfatul pe care ți-l voi da acum (gratuit), m-a costat ca timp, două săptămâni de căutări, testări și eșecuri peste eșecuri, pentru care am dedicat aproximativ 6 ore pe zi. Deci în total am cheltuit 60 de ore muncă pentru 5 zile lucrătoare.
La un salariu tarifar minim, pentru acest domeniu în care activez, de 10 euro / oră, acest lucru înseamnă: 600 de euro. Și vreau să te anunț că suma din titlu nu include acest cost al meu pe care l-am suportat.
Deci per total acest sfat îți salvează:
ACCES INSTANT
Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile
Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?
- 600 de euro
- 1129 de lei
- sau 1089 lei
- sau 399 de lei / an
- + 60 de ore de viață
Poate calculele mele sunt prea matematice, dar această este realitatea în cifre, iar o vorbă spune că cifrele nu mint.
Despre ce este vorba? Despre o soluție gratuită și fezabilă de a produce:
- cărți
- articole
- documente, rapoarte
- foi de calcul
- prezentări
Cu toții cunoaștem soluția plătită de la Microsoft Office. O soluție scumpă și cu atâtatea versiuni, astfel încât, atunci când este nevoie să lucreze mai mulți pe un document dacă nu se folosește aceași versiune există șanse substanțiale ca documentul să se dea peste cap. Și atunci ce poți face? Ești nevoit să plătești sau să te poziționezi în ilegalitate folosind o varianta piratată, riscând de asemenea să-ți virusezi calculatorul, să nu beneficiezi de update și tot felul de alte probleme.
Atunci care sunt variantele gratuite? Și mai ales care sunt variantele gratuite și fezabile?
Iată, mai jos îți voi arată soluțiile gratuite și soluția pe care eu o consider fezabilă și care m-a uimit efectiv! De asemenea își voi sublinia și avantajele și dezavantajele majore pentru aceste soluții pe care le-am găsit.
Soluții Și Programe Gratuite Pentru Editare Și Creare Documente (Office)
OpenOffice
Open Office este de departe cel mai cunoscut program gratuit și open source. Este un program cu o interfață un pic mai greu de utilizat, mai ales dacă ești obișnuit cu MS Office.
Avantaje OpenOffice:
- este gratuit
- este open source – acces la codul sursă
- are extensii și templateuri gratuite
- are dicționar pentru limba română foarte bun
- are autocompletare – scrii un cuvânt și ți-l sugerează apeși enter și gata – rapiditate în scris
- are suport activ – găsești prin căutarea pe Google sau întrebări pe forum răspuns cam la orice problemă
- permite definirea de stiluri cam pentru orice element – deci poți formata frumos, ușor, uniform un document
Dezavantaje OpenOffice:
- nu permite o compresie bună a imaginilor
- dacă ai multe imagini și vrei să le aranjezi este cam dificil dacă nu chiar imposibil
- are erori și blocaje
- nu prea importă și nici nu exportă prea bine fișierele MS Office –
chiar dezastru aș putea spune ! - nu are UNDO pentru tot ce faci ! are un UNDO selectiv –
de exemplu dacă ai mutat o poză sau ți s-a dat documentul
peste cap te trezești că nu le poți pune la fel cum erau înainte.
Deci dacă ai salvat este posibil să-ți dai toată munca peste cap ! - nu permite gruparea imaginilor
- nu permite un copy&paste facil cu alte programe
Concluzii finale despre Open Office: este o soluție la care nu vreau să renunț complet pentru că este open source, este gratuită, are o comunitate activă și își face treaba. Sper să rezolve problemele semnalate mai sus.
LibreOffice
LibreOffice este bazat pe OpenOffice și din ce mi-am dat seama este un OpenOffice cu un design mai frumos. Este compatibil cu extensiile Open Office.
La avantaje Libre Office și dezavantaje LibreOffice nu am ce să zic mai mult decât am spus mai sus la Open Office. Nu l-am testat mai mult după ce am observat că are aceeași probleme de alinire imagini și de UNDO. Pentru mine această nu este o soluție fezabilă (să-mi pot pierde în câteva secunde toată munca la un document!).
Concluzii finale despre LibreOffice: soluția fiind bazată pe OpenOffice dar cu un desing asemănător cu Ms Office, rămâne în continuare o soluție tentantă, dacă se vor rezolva problemele majore: alinierea imaginilor și sistemul de UNDO.
Google Docs
Google Docs este un editor online de office. L-am folosit o perioadă pentru documente și notițe ușoare.
Avantaje Google Docs
- permite o colaborare rapidă
- fișiere accesibile instant oriunde
- foile de calcul – aveau și promit că o să aibă o integrare cu Google Calendar – ceea ce permite setarea unor notificări automate – astfel, pentru cine este la început am o idee pentru dezvoltarea unui sistem de recurență semi-automat bazat pe aceste unelte gratuite !
Dezavantaje Google Docs
- documentele și datele tale confidențiale sunt toate la ei
- repet, documentele sunt la ei… oricând pot fi pierdute sau stricate de vreun update pe care o să-l facă – ceea ce mi s-a și întâmplat o dată
- sistemul pentru creare de documente este simpluț cu toate că aș zice că suficient pentru mici documente
- update-uri imprevizibile și dese de User Interface (U.I / Design) – astfel ești forțat să înveți să tot reutilizezi același program lucru care se întâmplă din păcate și cu programe plătite precum MS Office și multe altele…
Concluzii finale despre Google Docs: în afară de a salva câteva rețete de mâncare și diverse notițe pe care vrei să le iei și la care vrei să ai acces online nu aș recomanda. Confidențialitatea datelor tale cât și siguranța integrității propriilor tale documente este foarte importantă.
SoftMaker
Softmaker este o versiune cam veche de office (2012). Am închis-o instant când am văzut designul vechi. Dar probabil poate fi utilă pentru cineva așa că am ținut să o precizez și aici.
WPS Writer
WPS Writer este o soluție gratuită cât și plătită dar la un preț foarte avantajos. Este o aplicație făcută de chinezi care iar ne surprind de această dată plăcut, prin copierea designului MS Office. Dar nu doar atât cât și prin compatibilitate, aș zice FENOMENALĂ cu documentele MS Office. Am deschis un document încărcat de forme și text box-uri Ms Office și l-a deschis /convertit fără probleme.
Avantaje WPS Writer
- este gratuit
- design și funcționalitate 98% asemănătoare cu MS Office
- compatibilitate fenomenală – se oferă să salveze documentele .doc și nu .wps (deși inițial le-am salvat .wps)
- permite gruparea pozelor
- suport extraordinar pentru copy&paste din alte documente
- rapid
- compresează pozele și pentru web și pentru print
- foarte multe opțiuni de aliniere poze – excelente!
- dicționare gratuite (care au fost implementate GRATUIT LA CERERE) – dicționar român link direct
Dezavantaje WPS Writer
- aș fi vrut să aibă și pentru un grup de poze / obiecte opțiunile de aliniere de la poze
- ici colo buline cam mari la un ordered list – dar care se pot rezolva simplu prin setarea corectă a fontului
- din păcate dicționarul român nu este așa performant ca cel de la Open Office ( probabil poate fi implementat cel de la Open Office?)
- nu este open source
Concluzii finale despre WPS Writer: o consider momentan cea mai bună soluție. Este compatibilă, rapidă, gratuită! Se comportă excelent la alinieri. Nu am nimic de reproșat!
Soluția câștigătoare, fezabilă, utilă, gratuită (și/sau cu un preț foarte mic) și compatibilă cu documentele MS OFFICE ?
Se pare că există și este reprezentată de suita WPS! Felicitări celor care au făcut acest program.
Acum ce este de făcut după ce cunoaștem toate aceste soluții? Dacă nu știi încă cum, este timpul să înveți cum să-ți ordonezi frumos textele și documentele pe care le creezi, îți recomand metoda P.A.R.C. pe care și eu personal o folosesc în tot ce fac!
Tudor Mateescu
Latest posts by Tudor Mateescu (see all)
- Marketingul cu Ajutorul Inteligenței Artificiale: O Revoluție Digitală - June 7, 2023
- Cum Faci Un Produs Digital - July 4, 2019
- Două Chestiuni Pentru A Face Bani Din Youtube, Vlog, Blog, Facebook, Instagram - April 4, 2019
Salut, din nou m-ai surprins cu sfaturile tale extrem de utile. Multumesc !
O zi buna
Openoffice este de departe cea mai buna soluție (eu nu am erorile despre care vorbești tu…)
WPS este “frumos” datorita asemănării cu MSoffice, în rest … lasă mult de dorit (dicționarul și suportul pentru dicționar roman este, literalmente, inexistent în pachetul asta).
Stimă!