Cum sa descoperi cuvintele cheie ‘ascunse’ din Google Analytics

google-analytics
Cum sa descoperi cuvintele cheie ‘ascunse’ din Google Analytics
Rate this post

Google Analytics este o resursa deosebita pentru orice detinator de site-uri. Indiferent daca este vorba despre site-uri ce trateaza subiecte hobby sau lucruri mai serioase precum organizatii guvernamentale, Google Analytics este o mina de informatii referitoare la comportamentul sau trendurile obisnuite ale vizitatorilor.

Cu toate acestea, exista un domeniu in care Google Analytics frustreaza utilizatorii: raportul de cautare organica a termenilor. Un numar din ce in ce mai mare de rezultate in acest domeniu al analiticii este listat ca ‘ascuns’ – acest rezultat nu prea ajuta cand vrei sa descoperi ce cauta oamenii.

Nota: ‘rezultatele ascunse’ (not provided) nu apar in cazul cautarilor de rezultate platite. Acestea apar doar in cazul rezultatelor organice care sunt deseori ascunse.

not-provided-analytics

ACCES INSTANT

Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile

Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?

De ce sunt ascunse informatiile?

In octombrie 2011, Google a modificat modul in care aduna date din cautari pentru a proteja intimitatea utilizatorilor. Daca un utilizator este logat intr-un produs Google (Gmail sau orice alt cont Google) cand face cautari, acest proces este realizat prin SSL. Astfel, datele legate de aceasta cautare sunt ascunse.

Datele de sesizare includ informatii utile de genul cuvintelor cheie folosite pentru a realiza cautarea. Google poate vedea informatiile dar detinatorii de site-uri si de conturi de analiza nu pot avea acces la ele. Aceste date lipsa creeaza un gol in rapoartele de analiza, ingreunand procesul de aflare a ROI-ului (rate of investment) pentru cuvintele cheie pe care le cauti. Din fericire exista cateva solutii care pot arata datele din spatele acestor cautari.

Cum sa deblochezi rezultatele ascunse?

Inainte de a citi mai departe este o idee buna sa verifici cate cuvinte cheie ale cautarilor organice  sunt listate ca ‘ascunse’ si daca numarul lor creste. Trebuie sa verifici daca intr-adevar merita sa investesti timp in decodarea acestor rezultate inainte sa continui de vreme ce niciuna din aceste tehnici nu asigura o solutie care sa functioneze 100%.

Metoda nr. 1 – Intelege comportamentul utilizatorilor cu ajutorul paginilor raport.

Primul mod in care poti ajunge aproape de rezultatele ‘ascunse’ este sa cauti in Google Analytics informatii care arata cat mai multe detalii despre vizitatori si ce anume cauta pe site-ul tau.

Pasii acestei metode:

  1. Intra in contul tau de Analytics, mergi la Admin si apoi la Profil.
  2. Apasa pe numele profilului cu care vrei sa lucrezi si selecteaza Filtre.
  3. Creeaza un nou filtru in contul analytics.
  4. Scopul filtrului este sa extraga acei termeni ‘ascunsi.’ Pentru a face asta, extrage URL-ul si rescrie cele 2 in locul textului original ‘ascuns.’ Desi acest lucru nu dezvaluie cuvantul cheie exact te poate ajuta sa intelegi incotro se indreapta traficul si daca trebuie sa incerci alta abordare.
  5. Tine minte ca filtrul nu se aplica datelor istorice. Vei vedea acest lucru doar pentru site-urile noi.

Aplica filtrul exact ca in imaginea de ma jos.

filtru-google-analytics

Dupa ce aplici acest filtru trebuie sa astepti cateva zile pana cand vei primi primele informatii. Vei mai vedea expreia “not provided”, insa urmarind cuvintele cheie cautate + pagina de aterizare (landing page sau landing screen) iti poti face o idee in legatura cu ce a cautat vizitatorul siteului tau. Nu este cel mai bun rezultat, dar poti monitoriza atent paginile de interes si cuvintele cheie de pe acele pagini.

Pasii pentru a vedea rezultatele cautarii:

Reporting>Acquisition>Keywords>Organic:

organic-keywords

Astfel lasati Primary Dimension: Keyword si selectati Secondary Dimension: Landing Page, ca in imaginea de mai jos:

landing-page

Si rezultatele vor aparea asa:

np-filtru2

 

Retine!

Cu cat lasi mai mult timp sa “isi faca efectul” cau atat mai multe rezultate vei avea (din cele care apareau ca “not provided”).

Metoda nr.2 – foloseste datele de la sursele de trafic

In cadrul Google Analytics exista un al doilea set de valori care te pot ajuta sa descifrezi cele mai populare cuvinte cheie. Raportul SEO este menit special pentru acest scop.

date-sursa-trafic

Daca ai in grija un site foarte ocupat, sursele de trafic nu iti vor da pur si simplu detaliile de care ai nevoie ca sa analizezi toate cererile si paginile de landing. Numarul de rezultate afisat va fi limitat! Cu toate acestea, pentru site-urile mai mici acest raport merita sa fie examinat intelegand ce se intampla cu cautarile organice pe site.

Metoda nr.3 – foloseste instrumentele webmaster

Panoul de bord al uneltelor Google Webmaster nu este atat de dezvoltat ca cel al Google Analytics dar in aceasta situatie valorile pe care le acumuleaza adauga o mai mare insemnatate.

Insa instrumentele Google Webmaster ofera si niste avantaje importante: iti vor arata rata clickurilor pe care le primesc cuvintele cheie prin cautarea Google. Cateodata o mai mare atentie acordata subtitlurilor sau descrierilor meta poate ajuta la marirea ratei de click-uri pentru cuvintele cheie.

webmaster-search-queries

Si nu in ultimul rand, instrumentele Google Webmaster pot ilustra si numarul aproximativ pe care il atrage cuvintele cheie folosite. Daca stii ca un anumit cuvant cheie atrage un numar mare de reactii te-ar putea ajuta sa depui mai mult efort in promovarea sa pentru ca acel cuvant sa obtina mai mult trafic. O metoda simpla sa faci asta este sa-ti cresti pur si simplu continutul legat de acest cuvant cheie.

Metoda nr.4 – examineaza datele AdWords

Dupa cum am mentionat si la inceputul articolului, rezultatele ‘ascunse’ apar doar in cazul cautarilor organice. Cautarile platite nu sunt afectate. Asta inseamna ca poti ocoli problemele cauzate de rezultatele ‘ascunse’ prin plata serviciilor Adwords si masurarea ratelor de raspuns la cuvintele cheie prin PPC.

adwords-cuvinte-cheie

Insa retine ca nici aceasta optiune nu este suta la suta sigura. Datele primite in Adwords sunt relationate cu traficul pentru care ai platit si nu cel organic. Insa daca ai bani sa investesti in serviciul de cercetare a cuvintelor cheie poti folosi cunostintele acumulate pentru a-ti stimula modul de intelegere a comportamentului utilizatorilor si iti poti transforma cercetarea SEO intr-o experienta insemnata.

Concluzii

Datele ‘ascunse’ oferite de Google raman un subiect controversat si nu exista inca o metoda sigura de a le accesa. Insa, daca o mare parte a datelor statistice apar ca ‘ascunse’ merita, cu siguranta sa investesti intr-un program care sa te ajute sa rezolvi problema. Implementarea unor solutii te pot ajuta sa imbunatatesti intelegerea cuvintelor cheie organice si te pot ajuta sa obtii o privire de ansamblu a statisticilor care lipsesc.

SURSA: https://blog.kissmetrics.com/unlock-keyword-not-provided/

Dana Rusu

Am 8 ani experiență în marketing online.Aplează oricând la mine, pentru ajutor în demersurile afacerii tale online. Contact și mai multe despre mine aici (pe pagina mea de profil). Articole scrise de Dana Rusu.

Leave a Comment