Nu e vorba de a avea cât mai mulţi vizitatori pe zi. Nu e nici măcar vorba de a-ţi creşte numărul de vizitatori de şapte ori peste noapte. E vorba de a oferi oamenilor ceea ce vor ei, nu ceea ce crezi tu că vor şi de a creşte în valoare şi în trafic prin asta.
Nu mă înţelegi. Nu-i aşa? Hai s-o lămurim. Atunci când ai un site, sau un blog, dacă vrei un trafic bun, atunci trebuie să-ţi faci publicitate, nu? Însă publicitatea asta n-o vei face oricum. Şi uite aşa ajungem la prima metodă:
1. Fă-ţi publicitate oamenilor interesaţi de ceea ce prezinţi tu pe blog
Asta înseamnă că nu te apuci să-ţi spamezi toată lista de messenger cu blogul tău despre afaceri pe net, când ei abia ştiu ce e ala browser (dădeam un exemplu 😛 ). Trebuie să te orientezi către oameni cărora le place să facă afaceri online şi care ar vrea să înveţe mai mult. Aşadar, publicitatea se poate face prin:

ACCES INSTANT
Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile
Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?
a. Schimb de linkuri/bannere
Cea mai cunoscută formă de generare a traficului. Ai vreun prieten care deţine un site sau blog asemănător la conţinut cu al tău? Propune-i un schimb de linkuri sau bannere. Nu cunoşti pe nimeni pentru asta? Nu-i nimic. Caută pe Google. De exemplu dacă ai un site despre alpinism, poţi căuta „alpinism”, „sporturi extreme etc. Majoritatea siteurilor/blogurilor au o adresă de contact unde poţi trimite mail. Fă-o.
b. Reclamă plătită
Dacă ai bani, poţi plăti pentru ca site-ul tău să fie afişat pe alte siteuri de acelaşi profil. Un exemplu ar fi Google AdWords.
Orice ai face, încearcă pe cât posibil să atragi pe blogul tău oameni care sunt interesaţi de ceea ce prezinţi tu acolo. Cea mai proastă vânzare e să oferi omului ceea ce nu îi trebuie, în speranţa că va cumpăra de la tine. Odată ce categoria vizitatori este interesată de informaţia venită de la blogul tău, îţi vei crea o comunitate care va apela la tine ori de câte ori are nevoie.
2. Scrie articole „cu personalitate” şi bine detaliate
Să nu se înţeleagă că am ceva cu bloggerii. E super ok să ai un blog, să scrii despre ceea ce te pasionează şi să aştepţi opiniile celorlalţi. Dar dacă vrei să câştigi bani din ceea ce faci, atunci e timpul să renunţi la articolele superficiale şi la posturile de două rânduri despre cum ţi s-a stricat periuţa de dinţi.
Uită-te la competiţia ta. Vezi câţi sunt. Dacă de exemplu ai avea 100 de competitori, care scriu fiecare câte 10 articole din acelaşi domeniu, rezultă 1000 de articole, fiecare având altă calitate. Uite câteva întrebări pe care ar trebui să ţi le pui înainte de a scrie articolul:
a. Ce prezinţi diferit în articol, faţă de competiţie? Ce poţi aduce în plus?
Tot timpul s-a întâmplat asta. Dacă ai un articol bun, atunci blogosfera va pune link către tine. Cu un pic de noroc vei sări în ochii unui blogger popular, care va genera o grămadă de trafic către siteul tău.
b. Ce informaţii uită competiţia să le publice şi pe care le-ai putea tu?
Potenţialii clienţi caută de cele mai multe ori articole bine structurate, care conţin o cât mai mare cantitate de informaţie. Aşa nu îşi asumă riscul de a fi dezinformaţi în cazul în care o chestie importantă este trecută cu vederea.
c. Articolul pe care îl scrii, ar putea fi scris de oricine în timpul liber?
Dacă da, atunci nu o fă. Decât dacă nu cumva vrei să-ţi pierzi vremea. Iar în afaceri timpul contează. Oricine poate scrie trei rânduri despre o maşină. Dar nu toată lumea ştie să explice principiile funcţionării. Nu are rost să iroseşti conţinutul. În lume sunt o grămadă de oameni care ar face ceea ce faci tu, pe gratis. Iar tu nu vrei să faci „for free”, nu?
De ce îţi spun toate astea? Pentru că ştiu care e scopul tău. Să faci bani. Pe internet se găseşte o grămadă de lume care caută sfaturi rapide şi răspunsuri scurte. Aceia nu sunt clienţii tăi. Lasă-i să taie frunză la câini. Lasă-i să folosească Google-ul. Concentrează-te pe cei 5% care vor articole detaliate, bine structurate şi personalizate. Acolo e sursa ta de aur
3. Fă-ţi o listă de abonaţi (newsletter)
E foarte important să menţii contactul cu potenţialii tăi clienţi. Atunci când între două persoane se stabileşte o conexiune, se elimină nişte bariere şi se câştigă încredere. De la cine crezi că va cumpăra persoana respectivă? De la un tip pe care abia îl cunoaşte, sau de la un prieten?
Cum păstrezi o relaţie bună între tine şi abonaţii tăi?
a. Trimite-le mail pe o perioadă stabilită
Stabileşte un interval de timp la care vei trimite mesaje către cititorii tăi. Respectă-l! Nu e bine să dezamăgeşti lumea. Se pierde încrederea.
b. Oferă-le lucruri gratuite, iar printre ele, lansează produse
Scrie un PDF gratuit, caută siteuri interesante din acelaşi domeniu şi împărtăşeşte-le cu abonaţii tăi. Oferă lucruri pe care oamenii în mod normal ar fi dispuşi să plătească bani, iar atunci când vei lansa un produs, o să ai mai mult succes decât dacă l-ai fi lansat pur şi simplu.
c. Pune-i să fie interactici (organizează concursuri, promovează-le opinia)
Oamenii vor să fie ascultaţi. Chiar dacă nu ne dăm seama, în mod incoştient, facem lucruri de dragul competiţiei. De dragul de a ne demonstra nouă, sau altora că suntem mai buni. De aceea poţi organiza concursuri cu premii. Oferă un produs de-al tău pe gratis. Iar câştigătorul, mai mult ca sigur îţi va face publicitate. Ca să nu mai vorbim de întregul concurs. Există vreo persoană de pe blogul tău care are idei interesante? Foarte bine. Pune-le în discuţie. Dezvoltaţi-le împreună. Poate iese un nou proiect.
4. Alte metode (despre care voi discuta pe larg în articolele viitoare):
a. RSS Feed (oferă o abonare prin RSS)
b. Publicitate virală (dacă scrii un articol foarte bun, va fi promovat de alţii în locul tău)
c. Directoarele web, directoarele de bloguri
d. Forumurile – vorbeşte pe forumuri despre blogul tău
e. Emailul – foloseşte semnătura ta la mail
f. Page Rank şi Optimizare SEO – ultima şi poate printre cele mai importante metode a genera trafic către siteul tău. Dar despre asta, în alt articol
Iar în final, am un sfat pentru tine. Ţinteşte sus. „În viaţă ţinteşte soarele şi chiar dacă nu o ajungi la el, măcar te vei plimba printre stele” zicea cineva. Fă-ţi un plan şi respectă-l. Pe cât posibil, menţine o legătură strânsă între tine şi vizitatorii tăi. Aşa se crează o comunitate.
Tudor Mateescu
Latest posts by Tudor Mateescu (see all)
- Marketingul cu Ajutorul Inteligenței Artificiale: O Revoluție Digitală - June 7, 2023
- Cum Faci Un Produs Digital - July 4, 2019
- Două Chestiuni Pentru A Face Bani Din Youtube, Vlog, Blog, Facebook, Instagram - April 4, 2019
Extrem de captivanta si de interesanta, ma bucur ca am putut sa o comand si cred ca este ceea ce aveam nevoie pentru a reusi sa castig bani pe net.
Continutul este intr’adevar foarte important. Acesta iti aduce trafic organic si potentiali clienti sau clickuitori.
Nice articles!
da…da…am si eu ceva …sunt la inceput…dar sper sa se aleaga ceva de el…lucrez la el! ” http://marius-iuly91.myfreeblog.ro “
Foarte detaliat si util articolul. Este pe intelesul oricui vrea intr-adevar sa faca ceva din blogul sau si sa, te citez, “tinteasca sus”.
http://blogulfeteloristete.blogspot.com/p/home.html
Interesant articolul.
Si eu sunt la inceput in domeniul asta si as vrea sa primesc cat mai multe pareri despre blogul meu si cum sa pot sa-l optimizez mai bine.
Multumesc frumos
Nu stiu ce sa zic, eu tot lucru la SEO de imi sar capacele si de abea se vad rezultate.
Am incecat si eu diferite metode dar rezultatele sunt slabe.. sper sa apara o crestere in cele din urma
E de lucru, si clar, din cate am vazut (crescand fotografiecluj.blogspot.ro de la inexistent, la PR2 și 16.000 vizitatori în cca. 8 luni), trebuie sa muncesti la a crea continut pe care sa doreasca tot mai multa lume sa-l citeasca – si sa revina, cu placere.
Acum am demarat un proiect nou, un forum de calatorie si fotografie, pentru care insa e mai dificil, in conditiile in care ma incurca banner-ul gigantic de AdSense pus de cei care ofera hosting-ul (si pana nu il pun indeajuns pe picioare, nu se pune problema sa investesc intr-un domeniu platit).
este foarte interesant si de ajutor acest articol. noi am folosit metode de optimizare SEO pentru google si bing; am inscris site-ul in directoare web si am inceput sa avem vizitatori (in media 30 de vizite unice pe zi). clienti au fost foarte putini. site-ul este http://www.pcrefurbished.ro si promoveaza echipamente it refurbished si second hand: calculatoare, laptopuri, servere, monitoare, accesorii si vor urma si alte echipamente.
platforma folosita este opencart. va rog sa imi recomandati o extensie care solicita feedback vizitatorilor sau cumparatorilor care intra pe site. multumesc.
Poti incerca acest tool, este foarte bun: http://www.totalfeedback.net/
Am aplicat o multime de tehnici prezentate pe acest site si vreau sa-ti spun ca daca chiar par atat de simple ajuta foarte mult
Scriu articole pe http://www.fostfumator.info/ despre cum sa renunti la fumat (ar fi de folos multora de aici si din toata ro)
Astept pareri despre acest site si daca as putea sa aflu cum poate fi imbunatatit,mersi mult.
Salut Alex,
Precizari pentru site:
Scoate linkul din footer si adauga mai mult continut, preferabil de minim 2 ori pe saptamana.
Creeaza o pagina “Despre” in care sa spui cateva lucruri despre tine+poza
deschide un cont de youtube si google plus pentru a atrage trafic
inscrieti site-ul in directoare web si comenteaza pe alte bloguri dofollow. vezi acest site:http://dofollow.ro/
Cam atat pentru inceput si este suficient.
Unde ai gazduit site-ul? sper ca in Romania
mersi mult de sfaturi,nu l-am gazduit in romania,e rau?
de ce sa scot linkul din footer?
Salut Alex,
Daca targetul tau il reprezinta audienta din Romania atunci este de preferat ca serverele sa fie de la noi din tara (pentru ca datele sa se transfere mai bine si site-ul tau se incarca mai rapid). Daca aveai un site in limba engleza atunci musai sa cumperi hosting de la o companie din SUA.
referitor la linkul din footer:
pierzi din punctajul site-ului tau daca lasi linkuri aiurea catre alte site-uri fara voia ta.
Buna ziua,
Detin un site de pixuri personalizate cat si alte materiale promotionale si nu reusim sa schimbam pagina de home cu o subcategorie.
promoperso.ro
Mai exact inloc sa apara pagina de homa sa fie “cumva ” un redirect automat cate o subcategorie.
Site-ul este creat de noi fara specialisti inclusiv seo.
Problema asta ma macina si nu gasesc pe nicaieri o rezolvare.
Multumesc!
Trebuie sa cautati daca pentru cms-ul folosit opencart exista vreun plugin care poate face asta. Daca nu, o solutie mai din topor, ar fi sa folositi un .htacess redirect temporar, cand aveti eventual vreo promotie… doar ca aceasta metoda dpdv SEO NU ESTE DELOC recomandata…