Cum castigi bani din siteul tau – partea a IV-a, Relatia cu lista

Cum castigi bani din siteul tau – partea a IV-a, Relatia cu lista
5 (100%) 1 vote

Am vorbit despre construirea listei, trecem la urmatorul pas care sa te ajute sa iti monetizezi siteul.

Pasul 1 – Construirea listei (vezi articolul <<de aici>>)

Pasul 2 – Construirea relatiei cu lista

Este diferenta majora intre siteurile ‘corporate’ si siteurile specializate pe marketing direct. Daca siteurile corporate ofera informatii si nu investeste intr-o relatie cu cititorii (doar ii indeamna sa comunice intre ei), aici implicatia trebuie sa fie maxima.

ACCES INSTANT

Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile

Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?

Prin autoresponderele tip aweber ajungi sa iti tutuiesti cititorii.
Sa ii intrebi ce mai fac.
Sa le oferi materiale de valoare si sa le ceri feedback.
Sa le raspunzi atunci cand au intrebari.
Sa ii provoci sa ia atitudine in domeniul ales de tine.

Relatia cu lista se face de la primul newsletter trimis, incepand cu 2-3 abonati, pana la liste de zeci/sute de mii. Daca tu crezi ca nu poti avea o relatie corecta cu o lista de zeci de mii de oameni, afla ca te inseli.

Cu un site de genul asta poti muta muntii, daca iti cunosti cititorii. Poti face schimbari in societate, poti castiga alegeri, poti schimba opinia publica, poti face o lume mai buna.

Trebuie doar sa te intereseze sincer cel care te citeste si sa ii afli nevoile.

Pasul 3 – Afla ce vrea lista ta

Cand lansezi siteul tau, poti ghici ce o sa vrea lista, dar adevarul este ca fiecare site se dezvolta cateodata intr-un mod cu totul surprinzator. Provocand pe cei care te citesc sa se implice intr-o conversatie cu tine, cresti interactiunea.

Cota de interactiune o poti observa din e-mailurile care iti vin, prin comentariile la materialele postate.

Cand ai crescut interactivitatea, poti afla ce vrea cu adevarat lista ta. Ori din discutia cu ei prin intermediul comentariilor sau a schimburilor de emailuri, ori – mai eficient – prin chestionare.

O sa revin in alt articol despre ce ar trebui sa urmaresti intr-un chestionar. Cert insa este ca poti de acum sa ii pui intrebari cititorului tau intuitiv, legat de dorintele si frustrarile pe care le are in piata in care activezi tu.

Ca sa maresti sansa sa iti raspunda la chestionare, poti sa ii dai un cadou daca iti raspunde, un material gratuit, ceva perceput valoros.

Pasul 4 – Solutia!

Ai aflat ce vrea lista ta, acum creezi solutia pentru nevoia lor. Sunt 1001 metode de a gasi o solutie pentru ei. Poti aduce un produs pe site care sa nu fie al tau, dar pe care sa iei procent (per vanzare). Deci poti sa il gasesti in afara.

Dar cel mai profitabil, reconfortant si care te propulseaza pe lista specialistilor in domeniu este sa il construiesti tu.

Ca sa creezi un produs (avand in vedere ca e informativ), poti sa cauti in alte parti si sa unesti mai multe concepte din care sa rezulte unul care sa ajute cititorul tau. Multi oameni ar da bani ca sa afle o informatie sigura, decat sa caute pe google. Cum tu esti specialistul cu care vorbeste, pe care il citeste si in care are incredere, va cumpara de la tine. Mai ales daca vii tu rezultate palpabile.

De exemplu, eu daca vin cu o solutie prin care te invat cum sa castigi 5000-10 000 de euro la o lansare si iti demonstrez rezultatele pe care le-au avut altii folosind metodele mele, probabil ca ai prefera sa inveti de la mine!

Ti-as arata probabil pe langa testimoniale (dovezi ca metoda functioneaza) inclusiv studii de caz, extrase de cont si ti-as da si o garantie prin care poti sa primesti banii inapoi daca nu metoda mea nu da rezultate.

De asta propria dezvoltare conteaza atat de mult, pentru ca ti-e imposibil sa sustii aceste solutii de valoare daca tu nu esti interesat de clientii tai.

Pasul 5 – Gaseste obiectiile

Obiectiile sunt peste tot in procesul de vanzare si motivul no. 1 pentru care marketerii buni se deosebesc de cei prosti. Marketerii buni identifica obiectiile pe care un potential client le-ar avea si vine cu raspunsul la ele.

Exemple de obiectii:
– nu cred ca produsul tau este potrivit pentru mine (tine de personalizare pe nevoia clientului si de targetare)
– nu e cam scump?
– functioneaza cu adevarat?
– nu am incredere in produsele vandute pe internet

etc etc etc

Fiecare produs are obiectii personalizate pe langa cele generaliste de mai sus.
Daca ii dai raspunsul in conversatia cu el, prin materialele oferite pe site si in scrisoarea de vanzari (la lansare), decizia de cumparare este luata deja pentru multi cititori.

Cum poti afla potentialele obiectii ale clientilor?

Prin chestionare din nou, interactiune (aceleasi prin care ai aflat ceea ce vrea lista ta).

Voi reveni cu ultima parte saptamana viitoare.

Tudor Mateescu
Urmărește-mă

Tudor Mateescu

Citește aici toate articolele scrise de Tudor Mateescu. Descarcă de aici ghidul bani din blog.
Tudor Mateescu
Urmărește-mă

5 thoughts on “Cum castigi bani din siteul tau – partea a IV-a, Relatia cu lista

  1. Excelenta rezumare a pasilor. Am creat chiar azi un chestionar sa vad ce reprezinta cititorii mei, deja apar primele rezultate si as zice ca legitati.

    Principalul in infoprenoriat este comunicarea si rabdarea.

    Sincer, la inceput ma enervam ca am asa o lista mica (desi 137 abonati timp de o luna nu este un rezultat rau) si sunt mai putini cititori decat credeam. Dar acum m-am linistit, ma concentrez pe ce am acum si creez strategia pe viitor.

    SFAT TUTUROR INCEPATORILOR! Nu incepeti o afacere online fara o strategie! Ca de alta va ve-ti transforma intr-un blogger simplu. Infoprenorul aduce valoare, bloggerul doar articole saptamanale …

  2. Salut,

    Foarte tare articolul este foarte clar si pasii sunt usor de inteles.

    Insa am asa o intrebare pentru tine…

    Ca sa-ti vinzi produse informationale pe site, ai nevoie sa infiintezi o firma?

Leave a Reply to George Cancel reply