Cum castigi bani din siteul tau – partea a II-a, problema de conversatie cu abonatii

Cum castigi bani din siteul tau – partea a II-a, problema de conversatie cu abonatii
5 (100%) 1 vote

Vorbeam in articolul trecut de cele 6 nise si de problemele de targetare pe care le intampina cei care isi lanseaza un site. De multe ori atitudinea celui care a lansat un site pe un anumit domeniu este pasiva si umila. Scrie articole si vine cu materiale care nu se adreseaza nimanui si asteapta trafic..

.. si traficul nu vine.

Ca sa dezvolti o afacere online, ai nevoie sa te implici. Cand vorbesc de implicare, nu ma refer la munca pe care o depui, ci la implicarea in conversatia cu targetul tau.

In loc sa ii transmiti

ACCES INSTANT

Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile

Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?

“Astazi mai avem un articol in care o sa invatam cum sa dansam.”

mesajul corect trebuie sa fie:

“Stiu ca te bate prietena la cap ca sa mergeti in club si tie ti-e jena, pentru ca ea o sa danseze toata noaptea si tu o sa te uiti la ea cum atrage privirile. In articolul asta vei invata cum sa stapanesti dansul PE CARE TU IL URASTI ! La final s-ar putea chiar sa iti placa..”

Este doar un exemplu.

**************

Trebuie sa creezi o legatura cu oamenii care te citesc, iar legatura o faci ca si cum ai vorbi cu cel mai bun prieten al tau (sau un prieten bun). Renunta la cuvinte fanteziste, foloseste un limbaj comun, exact ca si cum l-ai avea in fata. Vorbeste prin randurile scrise cu prietenul tau, discuta cu el, razi cu el, negociaza cu el.

Asa se scrie un material!

Incepatorii au un stil comunist de a reda informatia. Eu ii vizualizez ca fiind in fata unei clase, tinand un discurs care sa nu supere pe nimeni, cu scopul de a trece ora mai repede.

Ori ca un mesaj sa fie primit de targetul tau, trebuie sa vorbesti cu publicul tau ca si cum ar fi o singura persoana. O idee stralucita, daca nu o imbraci in cuvintele si limbajul acceptat de celalalt, nu va fi pusa in practica.

Trebuie sa stii cine te citeste.

.. am gresit..

Trebuie sa stii EXACT cine te citeste. Pentru ca nu trebuie sa ii transmiti o informatie (asa cum probabil faci acum). Dimpotriva, trebuie SA VORBESTI CU EL. Si vorbesti cu el doar daca ii stii nevoile, varsta, culoarea parului, la ce ora se culca noaptea, ce viseaza, la cat se trezeste, ce mananca.

Atata timp cat te vei adresa multimilor, nu vei atinge decat 1-2. Ceilalti se vor plictisi, nu te vor urmari, vor casca si vor inchide pagina.

Daca te vei adresa in schimb individului, vei atinge o masa de oameni.

Asa ca inainte de a scrie un articol, fa un portret cititorului tau. Imagineaza-ti ca e in fata ta.

  • cine este cititorul tau?
  • ce vrea el CU ADEVARAT?
  • care sunt frustrarile lui?
  • ce il motiveaza? care ii sunt dorintele, pentru ce se trezeste dimineata?
  • ce il face sa isi piarda mintile? care ii sunt fricile lui cele mai mari?

si probabil cea mai importanta dintre intrebari, dupa ce reusesti sa il definesti:

  • cu ce il ajuti tu pe el?

Acum esti pregatit sa ii dai informatia de care are nevoie, pentru ca il cunosti.
Vorbeste cu el!! Lasa frica deoparte!

9 thoughts on “Cum castigi bani din siteul tau – partea a II-a, problema de conversatie cu abonatii

  1. Dupa ce perioda ar fi mai recomandabil sa fac un sondaj daca sunt la inceput de cale?

    Adica la inceput scriu cateva articole bune pentru a prinde putina credibilitate la cititori si apoi le cer opinia, sau o pot face din data ce incep proiectul?

    E mai bine sondaj pe mail sau in articol la inceput?

    • DEpinde ce vrei sa obtii prin chestionar. Sunt 3 momente prin care te poti ajuta de ele: inainte de lansarea siteului, ca sa intelegi potentialul tau vizitator, dupa o perioada in care iti creste lista, ca sa intelegi si mai bine directia .. si cand vrei sa lansezi un produs, ca sa intelegi nevoia.

      Prin newsletter trimiti, ai siteuri care te ajuta sa faci chestionare. Nu uita sa dai ceva la schimb, ca sa ai rata mai mare de raspunsuri.

      • Mersi de sfaturi!

        Acum am nevoie sa cunosc directia care sa o iau si nevoile cititorilor. Dar cred ca pentru inceput voi incerca sa pun chestionaul pe site ca articol si voi da ceva in schimb

  2. Sunt de acord ca articolele ar trebui sa se adreseze la persoana a doua singular si pentru a patrunde in mintea cititorului trebuie sa te pui in pielea lui.

    Dar ce te faci cand ideile pe care incerci sa le transmiti nu incap in pielea personajului?

    Daca e prea multa informatie? Informatie pe care i-ar trebui subiectului ani ca sa o inteleaga la adevarata valoare?

    • De obicei nu e problema “subiectului” ca ii trebuie mult timp sa inteleaga valoarea, ci a ta, ca nu stii sa o prezinti cum trebuie.

  3. Daca am avea un tool care sa ne faca portretul omului pe care il targhetam, toti din online am avea numai proiecte de succes. Cand esti la inceput si cand activezi pe .ro, unde nu exista instrumente de analiza a siteurilor de succes, nu exista unelte de demographics si altele ( asa cum au cei de afara ), poti doar sa ghicesti cum arata, ce face, ce simte, cum se trezeste cititorul tau. Cu un simplu sondaj, la care rata de raspuns e mica, iti vei da seama poate de un anumit aspect, insa nu vei putea contura portretul lui, in intregime. Asa ca, era bine daca scriai CUM SA SCHITEZI PORTRETUL CITITORULUI blogului tau.

    • Nico, ti-am dat intrebarile la care trebuie sa raspunzi, ca sa stii ce oferi unui cititor/potential clienti. O sa vorbesc si de chestionare, dar in principiu intrebarile respective sunt cele corecte pentru schitarea portretului.

      * cine este cititorul tau?
      * ce vrea el CU ADEVARAT?
      * care sunt frustrarile lui?
      * ce il motiveaza? care ii sunt dorintele, pentru ce se trezeste dimineata?
      * ce il face sa isi piarda mintile? care ii sunt fricile lui cele mai mari?

      si probabil cea mai importanta dintre intrebari, dupa ce reusesti sa il definesti:

      * cu ce il ajuti tu pe el?

      Cum afli raspunsul la intrebarile astea, o sa vin cu materiale in viitorul apropiat.

      • Daniel, merci de raspuns! Asta era si ideea, de fapt in portretul schitat CU ADEVARAT rezida succesul unei afaceri, indiferent de tipul ei. Eu ziceam insa ca e fff greu si nu exista resurse din care sa extragi raspunsurile la intrebari. Asa ca, astept cu interes articolul tau referitor la Cum afli raspunsurile la intrebarile de mai sus si la mixul de surse de informare.

Leave a Comment