Ce Este E-Mail Marketingul

Folosești O Metodă De A Capta Leaduri?

Dacă nu folosești o astfel de metodă sau folosești doar părți din ea și nu ai o intenție clară, atunci ai sosit pe pagina care trebuie! În rândurile următoare o să-ți explic ce este e-mail marketingul și de ce trebuie să-l folosești obligatoriu în mixul tău de marketing! 

Email marketingul poate să facă diferența între FALIMENT sau o afacere de succes!
Atât de important este!

Definiție Email Marketing

Email marketingul este reprezentat de activitatea de colectare a adreselor de email a clienților, prospecților și viziatorilor siteului tău (afacerii tale) și creare unei relații personale între brandul tău și ei cu scopul de a-i transforma în fani și clienți fideli și repetitivi. Este o ramură a marketingului direct.

Cam așa ar suna pe scurt și "plictisitor" o definiție a acestei activități extrem de importante. 

De ce este această activitate așa de importantă pentru afacerea ta? Pentru că aproximativ 90,3% din vizitatorii tăi îi pierzi iremediabil! Prin email îi vei readuce înapoi, făcându-i vizitatori fideli. Emailul este mult mai puternic decât Facebookul, sau social media pentru a crea o relație directă. Deci înainte să pui accentul pe pagina de Facebook, ar trebui să pui accentul pe captarea adreselor de email personale, reale, la care îi poți contacta direct și rapid pe cei interesați de afacerea ta!

Nu o să caut în aceste momente statistici despre cât de accesat este emailul vs Facebook, despre cât de importantă, diferită și relevantă este comunicarea pe email. Le poți căuta singur și sunt convins că te vei convinge de ceea ce spun.

Dacă nu colectezi în acest moment adrese de email de pe siteurile tale, a clienților, a vizitatorilor prospecți - potențiali clienți, cu părere de rău te anunț că dai cu piciorul la peste 90,3% din piața ta, din traficul tău personal pe care nu-l convertești eficient!

Bineînțeles acest trafic captat poate fi folosit excepțional într-un mix de marketing cu Facebook Ads, Google Adwords, Facebook Pages și grupuri, dar despre acest aspect vom discuta, altă dată! Important este să trecem de primul pas și cel mai important! Apucă-te cât mai repede să colectezi adrese de email din traficul relevant. Nu SPAM. Voi vorbi și de acest aspect pentru că din câte am constatat anumite persoane nu fac această diferență!

ACCES INSTANT

Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile

Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?

Ce Este Lista De Abonati La Newsletter

Email marketingul nu este SPAM pentru ca presupune acordul persoanei care se abonează la serviciul tău de newsletter și nu presupune achiziția de liste de emailuri în masă, pe care o considerăm o practică irelevantă și dubioasă. Adresele de email pe care le colectezi, vin din surse de trafic relevant pentru afacere ta și sistemele pe care le oferi vor oferi posibilitatea utilizatorilor să se dezaboneze doar cu un click.

12 Resurse Cruciale Pentru Email Marketing

Email marketingul are anumite caracteristici și activități specifice. Unele potrivite pentru un tip de afacere, altele nu, dar întotdeauna pot fi adaptate aceste metode și tehnici la specificul fiecărei afaceri. Și insist pe ideea de adaptare... fiecare metodă are scopul ei, tehnicile ei specifice care folosite corect cresc vânzările și conversiile. Nu le ignora, doar că ți se pare ție prea "ciudate să zicem". Mă refer în special la scrisoarea de vânzare. Mai jos o să enumăr câteva dintre aceste activități.

  • Autoresponderul - fără el nu există practic email marketing. Recomand Aweber.
  • Copywriting - ai nevoie de texte care vând. Care vând vizitatorului abonarea la newsletter. Care vând produse și alte acțiuni pe care vrei să le întreprindă abonații tăi.
  • Momeala - numită și magnet, BONUS, gratuitate. Este reprezetantă de un produs electronic (curs video, pdf etc) sau fizic sau un serviciu. În majoritatea cazurilor email maketerii folosesc Momeala Electronică din motive lesne de înețeles: ușor de creat, fără costuri suplimentare, ușor de distribuit, accesibil imediat etc. Exemplu: Ghidul SEO în format pdf.
  • Un Newsletter - o secvență de emailuri preferabil trimisă săptămânal pe pilot automat. De ce sătpămânal și nu la 30 de zile? Pentru că dacă le trimiți noutăți mai rar o să uite de tine!
  • Formulare de OPTIN și Squeeze Pages pentru o convertire maximă și științifică a traficului. Poți măsura conversii. Aweber oferă astfel de formulare în cadrul serviciului lor integrat, doar că nu sunt la fel de bune și puternice ca cele de la Trhive Leads și Thrive Content Builder, una din investițiile ce ar trebui făcute OBLIGATORIU alături de Aweber.
  • Google Analytics - dacă nu ai setat obiective și conversii în Google Analytics atunci e cazul să faci asta cât mai repede. Vei putea monitoriza rata de conversie atât a prospecților, dar și a clienților!
  • Blogging - pentru generarea de trafic relevant trebuie să creezi articole despre nișa ta, sau măcar un blog relevant cu știri și evenimente importante din nișa ta. Vezi tehnica aici.
  • Campanii de Adwords Și Facebook Ads - nu sunt necesare dacă ești la început și nu ai buget. Dar dacă ai buget de 200-300 de lei pe lună ai putea încerca cu Facebook Ads. Reclamele Facebook se comportă diferit de Adwords. Trebuie să ai în vedere că lumea nu caută să dea bani când navighează pe Facebook, de aceea este ideal să targetezi cu ele Squeeze Page-uri și pe urmă să vii cu oferte despre produsele tale. Mai multe despre aceste tipuri de pagini am scris într-un curs gratuit care vine bonus cu Metoda P.A.R.C. (ideală pentru a te învăța cum să-ți formatezi articolele pe blog sau oriunde le scrii tu).
  • Campanii social media - creare de pagini, grupuri, posturi și poze virale. Atenție să direcționezi acest trafic către Squeeze Page.
  • Crearea de pagini de squeeze și momeli diferite - trebuie să ai în vedere că dacă nu ai o afacere extrem de nișată, clienții tăi se împart în mai multe categorii precum: vârstă, sex, venit lunar, intelectualitate, experiență, interes și așa mai departe! Cu cât îți vei segmenta și nișa lista, cu atât vei putea face un email marketing mai relevant, deci un email marketing care convertește și care nu-ți ridică costurile ineficient. De exemplu pe academiademarketing.ro am mai multe bonusuri pe care le ofer gratuit pentru începători, pentru avansați și așa mai departe.
  • Creare relației cu lista - aici este un proces destul de important care din păcate mai alunecă la unii mai entuziaști într-o zonă de mitizare și ideologie. Relația cu lista este importantă și se creează oferind multă valoare fie gratuită, fie plătită. Această relație este contruită de către o persoană care-și creează de multe ori și un brand personal. Dar cel mai important principiu este cel de over deliver! Un exemplu de o astfel de companie, care a început foarte bine și continuă foarte bine este reprezentată de echipa de la Thrive Leads. Și eu și majoritatea clienților suntem surprinși de calitatea serviciilor și atenția maximă la detalii a acestei echipe. Sper s-o țină tot așa. De când lucrez online nu am văzut firma care să surprindă mai mult. Efectiv marketing mai bun ca acesta nu există - adică să oferi servicii impecabile, premium la un preț cinstit! Dar să ținem minte, pe cât îi iubim, pe atât de repede o să-i uităm, sau nu o să ne mai pese de ei, dacă o dau în bară. Deci ce relație e aici? 🙂 Mulți întreprinzători care se bazează pe brandingul personal, se consideră conducători de trib și niște mici guru în lista lor, doar pentru că au mai mulți sau mai puțini fani înrăiți. Aceștia sunt excepții. Ține minte...

"Email marketingul are ca scop dezvoltarea afacerii, nu creeare de SECTE Și TRIBURI! "

Click to Tweet
VARF - Vizitator Abonat Repetitiv Si Fidel

V.A.R.F.

Ar mai fi foarte multe de spus. Vor mai urma astfel de articole așa că abonează-te la newsletterul nostru pentru a păstra legătura.

Înapoi la tine acum, lasă-mi comentariile tale și dă un share pe Facebook dacă nu ai făcut încă asta!

Ce Este E-Mail Marketingul
5 (100%) 3 votes
Tudor Mateescu
Urmărește-mă

Tudor Mateescu

Citește aici toate articolele scrise de Tudor Mateescu. Descarcă de aici ghidul bani din blog.
Tudor Mateescu
Urmărește-mă

3 thoughts on “Ce Este E-Mail Marketingul

  1. Multumesc Tudor pentru info !
    Inca n-am reusit sa-mi construiesc un blog/site dar sper sa reusesc in curand.
    Iti urmaresc cu interes ideile si info despre cum sa castigi bani din blog !

    Toate bune !
    Nicoleta

Leave a Comment