Iubite sau dispretuite, reclamele pe Facebook raman o constanta in viata utilizatorilor. Insa, desi sunt perfecte pentru a obtine implicare sociala si a transmite informatii valoroase, aceste reclame nu sunt chiar numarul unu cand e vorba de vanzari.
Intr-o oarecare masura acest lucru e normal. Oamenii intra pe Facebook sa socializeze, nu sa faca afaceri. De aceea, foarte multi specialisti in marketing se declara dezamagiti de rezultatele de conversie a reclamelor pe Facebook.
Asadar, ce-i de facut? Ar trebui sa se retraga toti investitorii si sa-si foloseasca banii in alta parte? Cel mai probabil da, insa mai eficient este sa inveti sa folosesti reclamele Facebook in asa fel incat acestea sa-ti genereze un castig de lunga durata. Uite ce trebuie sa faci!
1. Foloseste public asemanator
ACCES INSTANT
Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile
Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?
Reclamele Facebook pot sa comunice unei game variate de oameni, insa acest lucru nu te va ajuta prea mult. Optiunile “Custom” si “Lookalike” te vor ajuta sa identifici si sa stabilesti conexiuni cu clienti importanti, intr-o maniera mai simpla si mai eficienta.
Optiunea “Custom” te poate ajuta si sa creezi reclame Facebook care sa fie indreptate spre publicul deja existent. Trebuie doar sa adaugi ID-urile de utilizator Facebook, adresele de e-mail, ID-urile de mobil sau numerele de telefon ale publicului intr-un fisier CSV sau sa le adaugi intr-o lista personalizata. Facebook potriveste fisierele cu profilele existente in baza sa de date si iti ofera publicul rezultat din aceasta ecuatie.
Optiunea “Custom” este o metoda foarte buna de a castiga clienti, de a indruma vizitatorii spre pagina de vanzari cu scopul de a creste conversiile, de a incuraja oamenii sa isi verifice email-urile, de a recupera clientii pierduti sau de a atrage interesul in serviciile si produsele promovate.
2. Optimizeaza design-ul reclamelor tale si foloseste CTA
Nu mai e o surpriza pentru nimeni ca “publicul tinta” al produselor tale uraste reclamele. Strategia ta de lucru trebuie sa fie eficienta, deoarece nu vei avea o a doua sansa sa creezi o prima impresie. Dar ce trebuie sa optimizezi in reclamele tale pentru a mari rata de conversii?
-Imagini
Nu folosi aceleasi culori pe care le foloseste si Facebook (alb si albastru). Astfel, vei evita confuziile si nu vei obosi ochii. Alege culori deschise si foloseste un fond care sa contrasteze cu imaginea aleasa. De asemenea, poti folosi imagini relevante pentru munca ta, imagini cu tine sau chiar imagini care nu au legatura cu serviciul oferit, dar care sunt atragatoare. Evita sa folosesti logo-ul brandului tau, DACA nu esti foarte cunoscut!
-CTA
Acesta este un alt element ce ajuta vizitatorii sa ia atitudine si sa cumpere de la tine. CTA (call-to-action) este acea metoda prin care ii indemni pe vizitatorii paginii tale sa actioneze. De aceea, trebuie sa construiesti intr-o maniera clara, dar usor de inteles. Poti folosi cuvine sau intrebari ce incurajeaza clientul sa actioneze. De exemplu, unei companii ii poti spune ca serviciile oferite au in spate “ani de experienta”, in timp ce pe un freelancer il poti incuraja sa “invete cele mai importante” elemente din domeniul web design-ului.
3. Foloseste oCPM pentru conversii
oCPM reprezinta costul optim pentru 1000 de afisari si e unul dintre optiunile de licitare pe care le ofera reclamele Facebook. Cu ajutorul acestei optiuni Facebook iti poate optimiza reclama prezentand-o utilizatorilor si “indemnandu-i”, oarecum sa devina potentiali clienti. Acest proces de licitare este automat si se schimba in mod dinamic in functie de competitie.
oCPM foloseste un algoritm de proprietate, insa Facebook se foloseste de intelegerea comportamentului utilizatorului pentru a lua decizii inteligente in privinta ratelor de conversie.
Aici sunt incluse actiuni precum: instalarea unor aplicatii, realizarea unei tranzactii e-comert sau completarea unui chestionar.
4. Redirectioneaza reclamele catre o pagina de aterizare (landing page)
Ai reusit, intr-un final sa obtii vizite din partea utilizatorilor care vor sa iti devina clienti, cu ajutorul reclamelor in care ai investit. Acestia iti viziteaza pagina, stau cateva minute si pleaca, fara a face nimic. De ce?
- Oamenii se pierd usor in detalii, asa ca, daca nu le oferi direct ceea ce au nevoie ei vor pleca fara sa acorde atentie produselor tale.
- Sa spunem ca oferi servicii de design pentru retelele de socializare sau pentru e-mailuri. Cea mai inspirata metoda este sa creezi o pagina de aterizare (landing page) dedicata design-ului de modele de e-mailuri si sa redirectionezi vizitatorii catre aceasta pagina cu ajutorul reclamelor Facebook.
5. Testeaza totul si alege ce functioneaza cel mai bine
Este important sa incerci diverse optiuni pentru a determina ce functioneaza cel mai bine, pentru clientii tai. Pentru rezultate optime insa, nu te opri doar la doua versiuni ale reclamelor (doar pentru ca o versiune a functionat asupra celeilalte, nu inseamna ca va functiona si pentru o terta varianta).
Aceste strategii se dovedesc a fi eficiente in crearea reclamelor Facebook de succes, care vor creste rata conversiilor si vor atrage atentia vizitatorilor asupra produselor tale.
Sursa articol: elegantthemes.com
Dana Rusu
Latest posts by Dana Rusu (see all)
- 7 Trucuri SEO Pentru Bloggerii Începători - March 3, 2017
- 7 Cele Mai Bune Plugin-uri de Backup Pentru WordPress Comparate – Avantaje şi Dezavantaje - February 2, 2017
- O Nouă Metodă de Phishing Foarte Eficientă Vizează Gmail - January 15, 2017