A găsi termenii de căutare potriviți nu este deloc ușor. Ai nevoie de anumite aplicații online specifice, tactici și cunoștințe despre aceștia.
Există o sumedenie de resurse și articole pe internet în jurul acestui topic.
Acum, probabil te întrebi de ce acest subiect este așa de important.
Păi, cuvintele cheie alese determina multe lucruri la tine pe site.
ACCES INSTANT
Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile
Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?
În funcție alegerea acestora, se stabilesc:
- profilul vizitatorilor
- nivelul de dificultate a competiției
- cantitatea de trafic organic
- calitatea traficului
- rata de conversie
- backlink-urile pe care le primești
- veniturile site-ului
Da, într-oarecare măsură, alegerea cuvintelor cheie determina și nivelul de câștig al site-ului tău.
Keyword research e un proces fundamental chiar mai important decât cel de link building.
Fără alte adăugări, e momentul să începem cu prima modalitate.
E o tehnică pe care și eu am utilizat-o în stadiu inițial cu scopul de a identifica anumiți termeni de căutare relevanți site-ului meu.
1. Sapă după cuvintele cheie ale competiției cu ajutorul site-ului Alexa
Alexa reprezintă o mega-autoritate prin intermediul căreia se poate analiză o mulțime de detalii despre orice site.
Întreg procesul arată în modul următor:
• întocmește o listă cu toate site-urile care sunt în aceiași nișă cu tine
Îți recomand să le salvezi în bookmark sau să le treci într-un tabel excel.
Asigura-te că site-urile respective sunt relevante nișei în care te încadrezi.
• accesează următorul link: https://www.alexa.com/siteinfo/
Tastează adresa web a unui site pe care l-ai salvat în listă și apasă pe search.
Alexa îți va expune anumite date despre acel site precum poziția la nivel global și alte informații.
Totuși, în acest moment ne interesează doar ce cuvinte cheie conduc către acel site.
Vei vedea care sunt acele cuvinte imediat după ce dai puțin scroll.
Ai accses la primele 5 cuvinte cheie care trimit către site-ul pe care l-ai tastat.
Mai mult, în partea dreapta se vede în procente cât trafic organic aduce acele cuvinte cheie site-ului respectiv.
Sincer să fiu, nu m-aș baza în totalitate pe aceste procente. Nu îmi pot da seama dacă sunt 100% adevărate, dar cred că estimările sunt foarte folositoare.
Încă o recomandare pe care o am este să activezi planul premium pe Alexa pentru 14 zile gratuite. Ai opțiunea de a da cancel oricând doreșți.
Important este să fi foarte atent, fiindcă după 14 zile vei fi taxat cu tarifului integral.
Abonamentul premium îți permite să consulți mai multe cuvinte cheie ale competititorilor.
Sunt mai multe opțiuni pe care le vei obține, dar nu o să enumăr pe toate aici.
Avantajele și dezavantajele acestei practici de keyword research
Orice strategie pe care o aplici deține atât minusuri dar și plusuri.
În primul rând, dacă targetezi pentru aceste cuvinte cheie, intri automat în competiție directă cu acele site-uri.
Acest lucru poate fi bun în unele cazuri mai ales când nivelul de competiție e scăzut. Consider că nu e o idee bună să optimizezi permanent în jurul acelorași cuvinte cheie pentru care competiția a optat.
În stadiu incipient, aceasta se poate dovedi o abordare chiar eficientă.
Dacă această tactică ți se pare dificil de executat sau poate nu e eficientă pentru nișă în care activezi, atunci e cazul să vorbim despre alte opțiuni.
2. Alege cuvintele tip long tail keyword sau denumiri specifice ale anumitor produse asociate nișei tale
Indiferent dacă ești o mega-autoritate sau de abia ai lansat un site, cel mai bine este să te axezi pe cuvintele cheie mai specifice.
Conform structurii, termenii de căutare se împart în 3 mari categorii:
- antet / head
- corp / body
- cuvinte cheie lungi / fraze cheie / long tail keywords
Aici, ne interesează în principiu ultima categorie. Termenii long tail keywords sunt de obicei cuvinte mai puțin competitive decât celălalte categorii.
Datorită faptului că reprezintă ceva mai concret, convertesc mult mai bine.
Presupun că îți doreșți să găsești o cale de a indentifica rapid cuvintele cheie tip long tail keywords.
Ai nevoie în primul rând de niște instrumente SEO care să faciliteze acccesul la găsirea acestor termeni de căutare.
Ubersuggest
O unealtă foarte utilă în pescuirea termenilor de căutare relevanți pentru site-ul este Ubersuggest.
Îți enumăr informațiile pe care afișează:
- nivelul de competiție a acelui termen de căutare
- statistici în legătură cu numărul de căutări lunare
Mai mult, apare și un grafic care arată cum volumul de căutări a evoluat de-alungul timpului.
Observ că Ubersuggest s-a dezvoltat și a adus noi funcții.
Keyword Tool
Un alt instrument SEO pentru keyword reserch pe care îl recomand este Keyword Tool.
Facilități pe care Keyword Tool le oferă:
- sugestii de cuvinte separate pentru Google, Yahoo, Bing sau chiar Instagram(pentru Instagram ai de exemplu hashtag-uri)
- există posibilitatea de a alege țara în care doreșți să consulți rezultatele
În cazul meu, voi alege România, dar dacă ai un site în limba engleză, alege o altă țară spre exemplu, Statele Unite.
- îți oferă filtre atunci când dorești să cauți anumite cuvinte cheie
Denumirile specifice sau sub-categoriile reprezintă o altă gama diferită de cuvinte cheie
Un alt tip de cuvinte cheie despre care am auzit să se vorbească mai puțin sunt denumirile specifice.
În această gama intră în general numele specifice de produse.
De exemplu, atunci când vei căuta headphones pe Google, vei vedea cât de competitiv este acel cuvânt cheie.
Chiar dacă tu cauți “cheap headphones” sau “headphones 2018” acești termeni de căutare tot rămân extrem de competitivi.
Denumirire specifice de produse sunt cuvinte precum AKG Y50 care practic reprezintă numele unor căști, deci al unui produs.
Hai să vedem ce nivel de competiție există spre exemplu pe cuvântul cheie “headphones 2018”
Acum, hai să vedem ce nivel de competiție există pentru acest nume de căști “AKG Y50 review”.
Chiar dacă nu există o diferența foarte mare de competiție, întodeauna categoriile mai cuprinzătoare vor avea un nivel de competiție mai ridicat.
Iată este posibil să găsești termeni de căutare în aproape orice nișă aici.
Împarte aceea categorie în sub-categorii mai mici.
Atunci când cauți pe Google “headphones”, te referi practic la toate căștile care există pe internet.
Când cauți “cheap headphones” sau “headphones 2019” te referi doar anumite tipuri de căști.
Astfel, deja acum te focusezi doar pe un anumit sector din aceea categorie fundamentală.
“Headphones 2019” curprinde practic toate căștile apărute în 2019.
Acest procedeu se poate duce și mai departe. La final, după ce vei divide aceste sub-categorii, vei obține termeni de căutare extrem de specifici și clari.
E momentul să adăugăm un nou “twist” acestei tactici.
Intră în Ubersuggest și tastează numele produsului, alege o țară și apoi dă click pe search.
Acum, deja ai acces la o listă mult mai detaliată în legătură cu acel termen de căutare.
Am spus mai devreme că termenii de căutare se împart în 3 categorii (head, body și long tail keywords) în funcție de structura pe care o au.
Această clasificare este utilă, însă nu acoperă nici 1% din complexitatea și proprietățile pe care termenii de căutare le dețin pe internet.
Cuvintele cheie SEO conțin foarte multe caracteristici, dar nu voi elabora acum acest subiect aici.
Cum ai putea implementa acesta practică pentru a găsi cuvinte cheie potrivite pentru site-ul tău?
Cred că sfaturile prezentate mai devreme nu funcționează în orice situație și în orice nișă.
Însă, sunt convins că în orice domeniu, termenii de căutare generaliști se pot împărți în categorii mai mici ca mai apoi să fie divizați în sub-categorii și mai specifice.
Dacă ești într-o nișă de gadget-uri muzicale sau deții un magazin în acest domeniu, exemplu legat de căști prezintă 100% aplicabilitate.
Însă, ce faci dacă ești în nișa de internet marketing?
Inclusiv aici se pot găsi servicii sau produse la care lumea apelează. După, tot ce rămâne de făcut este să testezi aceste produse și să realizezi o recenzie.
Contează imens ca recenzia să fie onestă, să suprindă inclusiv avantajele dar și dezavantajele acelui produs/serviciu.
În funcție de domeniu în care se află site-ul tău, există posibilitatea de a selecta o sumedenie de abordări creative.
Ce faci după ce ai întocmit o listă de cuvinte cheie?
“Vânarea” termenilor de căutare reprezintă primul pas în campania SEO.
Uite ce e recomandat să faci după ce ai deja o listă cu termeni de căutare:
- consultă pentru fiecare cuvânt SEO volumul de căutări
- află care este nivelul de dificultatea a acestora
- analizează competiția tastând cuvântul în Google sau alte motoare de căutare și observă care sunt site-urile concurente
Mult mai ușor este dacă păstrezi evidență acestor date într-un tabel.
Am încredere că aceste sfaturi pe care le-ai primit astăzi va clarifica anumite aspecte legate de găsirea cuvintelor cheie.
În încheiere, sunt curios să aflu de la tine dacă mai cunoști și alte metode de a găsi aceste cuvinte cheie în procesul SEO.
Spor la căutarea cuvintelor cheie!
Autor: Tibrea Marian
Tudor Mateescu
Latest posts by Tudor Mateescu (see all)
- Marketingul cu Ajutorul Inteligenței Artificiale: O Revoluție Digitală - June 7, 2023
- Cum Faci Un Produs Digital - July 4, 2019
- Două Chestiuni Pentru A Face Bani Din Youtube, Vlog, Blog, Facebook, Instagram - April 4, 2019