3 Sfaturi Esențiale Pentru Un Blog De Companie De Fotografie

3 Sfaturi Esențiale Pentru Un Blog De Companie De Fotografie
5 (100%) 3 votes

În acest articol discut câteva idei și aspecte pe care le-aș implementa dacă aș avea un start-up, o afacere de fotografie. Probabil am văzut cu toții siteurile de fotografi de nuntă, fotograf de botez, fotograf pentru diverse evenimente. Daca ai o afacere in acest domeniu, probabil ai cautat sa-ti optimizezi siteul pentru cautari locale – fotograf nunta București să zicem – sau pentru diverse cautari relevante pentru serviciile pe care le oferi.

Observații despre afacerile și companiile de fotografie din domeniul serviciilor fotografice!

Din câte se observă tipul acesta de afacere este concentrat în jurul fotografului. Siteul poartă denumirea fotografului, sau un nume care sugereaza serviciile oferite.

Pe majoritatea acestor siteuri vom gasi bineinteles fotografii si sectiuni/categorii de fotografii.

Bineinteles aceasta este o practica ideala: arati ce poti, iti dovedesti capacitatea. Pe urma vom vedea pe majoritatea acestor siteuri diverse posturi cu sesiuni de fotografie de la diverse evenimente.

ACCES INSTANT

Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile

Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?

Cam astfel arata piata la momentul respectiv. Nu voi discuta acum despre site dar totusi voi oferi 3 sfaturi pentru un site competitiv in domeniul fotografiei.

3 Ponturi Despre Cum Sa Ai Un Site Care Se Diferentiaza De Competitorii Tai Fotografi?

Daca intru pe primele 10 sau 20 de siteuri din domeniu pentru o cautare Google pentru cuvantul cheie „fotograf nunta” nu-mi va ramane nici un site in cap. Toate mi se par la fel. Aceleasi poze de la nunti, de la botezuri, locatii asemanatoare. Bine, daca am un ochi pentru a critica poze poate voi putea selecta din 20 de fotografi 5 fotografi. Dar din acesti 5 care-mi va ramane in minte? Si cati pot sa faca aceasta diferentiere dintre clienții tai?

Deci trebuie sa te diferentiezi! Nu prin poze ci prin:

  • Mesaj
  • Design Site Și Navigație
  • Abonare

Si astfel ajungem la cele 3 ponturi.

Pontul #1. Siteul Tău Trebuie Să Transmită Un Mesaj Clar

Siteul trebuie sa transmita un mesaj clar. Omul stie ca esti fotograf, dar vrea un fotograf de nunta. Daca pui poze cu oameni de la o nunta asta nu te face fotograf de nunti. O fotografie la o nunta oricine o poate face.

Deci ca sa te diferentiezi prin mesaj trebuie sa ai un titlu, un slogan, sa arati o diferenta.

Pentru a realiza acest lucru trebuie sa:

  • Folosesti un titlu, un slogan clar vizibil pe pagina
  • Sa folosesti poze care sa arate ce faci tu si nu fac altii ! De exemplu ai putea pune o poza facuta de tine versus o poza făcută de un amator
  • Exprima beneficii clare si chiar si oferte

Pontul #2 Un Design Aparte, Intuitiv Și Util

Siteul ar trebui sa aiba un design prin care să se diferențieze măcar de primii 10 competitori. Toti au siteul pe fundal alb? Tu fa-l pe fundal negru, sau rosu sau in alta tonalitate. Dar cauta sa ai o identitate separata a siteului fata de restul siteurilor.

Personal nu as insista pe prima pagina pe tone de poze si dovezi. As fi foarte selectiv si as sublinia ceea ce fac eu bine, si altii nu fac bine.

Pontul #3 Oferă Un Newsletter Sau Macar Un Formular De Abonare Pentru A Putea Trimite Oferte Clienților

De ce sa astepti ca si clienții sa te contacteze cand tu le poti trimite ofertele tale? Tot ce ai de facut este sa le oferi o modalitate de abonare la siteul tau. Iar cel mai bun serviciu pentru acest lucru este Aweber.

Uite care-i idee. Cu totii stim ca nuntile, botezurile si alte evenimente unde este nevoie de un fotograf sunt planificate!

Deci si timpul tau este probabil planificat. Dar ai niste perioade libere in calendar!

De ce sa astepti sa fii contactat cand ai putea trimite un singur email si sa specifici ca in perioada X esti disponibil, ba mai mult oferi un preț special, iar primul venit va fi primul servit!

Iata cât de ușor este doar cu aceste sfaturi să-ți crești vânzările și afacerea ta de fotografie!

Dar să ne întoarcem la subiectul articolului, pentru că acesta este reprezentat de BLOG! Dar mai vreau să specific ceva…

Pontul #4 Blogul Nu Este Doar Un Loc Unde Publici O Galerie De Imagini!

Aceasta este o alta greseala pe care o intalnesc foarte des. Blogul este blog, si are ca scop publicarea de articole tip jurnal – daca este sa facem referire la cel mai esential si definitoriu aspect al blogului. Nu este un loc doar de galerii foto. Creaza o sectiune dedicata de galerie foto si de portofolii, frumos ordonate si sortate, iar blogul lasa-l blog!

Pentru ca am ajuns pana aici acum sa vorbim despre cele 3 sfaturi pentru un blog de companie de fotografie!

Sfatul #1 Scrie Articole Tip Jurnal Pe Blog, Axate În Jurul Termenilor Căutați De Clienții Tăi

Daca ai un site, ar trebui sa cunosti ca traficul vine din continut, continut de calitate. Un continut de calitate are diverse caracteristici, iar acestea sunt:
– conținut text stufos  optimizat SEO – peste 500-1000 de cuvinte
– conținut util – decat sa scrii 1000 de cuvinte in care sa nu spui nimic mai bine sa creezi un continut util

Continutul util este un continut care-l face pe utilizator sa stea pe site, sa stea pe articol si sa-l citeasca! Pana la urma indicatorul care-ti arata utilitatea contintului pe care-l creezi este bounce-rate-ul. Daca ai un bounce rate de 80% pe paginille tale iar concurenta ta are un bounce rate de 70% inseamna ca ceva faci gresit de-ti pleaca atat de repede utilizatorii. Cauta sa vezi unde ai gresit.

Utilitatea acestui sfat consta in faptul ca atunci cand creezi continut, iti creezi sansele ca o pagina de pe blogul tau sa rankeze in Google pe termeni relevanti, sau sa fie sharuita pe facebook si sa genereze trafic. Trafic relevant pentru afacerea ta, trafic pe care-l poti capta cu formularul de optin dedicat listei tale de email.

Deci foloseste blogul ca blog nu ca si galerie, portofoliu. Daca nu stii despre ce sa scrii, un inceput bun consta in faptul de a scrie despre peripetiile, lucrurile amuzante care ti s-au intamplat la evenimentul de fotografie la care ai fost. Nu barfi, nu exagera, cauta sa tratezi evenimentul dintr-un punct de vedere fotografic!

Sfatul #2 Cere Păreri Clienților Într-un Interviu Scris Sau Audio Și Publică-l Pe Blog

Va trebui sa livrezi pozele. Toate bune si frmoase esti platit, clienții sunt fericiti si toata lumea pleaca acasa. Iar tu? Astepti poate sa te recomande sau sa te angajeze la alt eveniment. Dar uite ce poti face mai bine. Ia-le un scurt inteviu de 4-5 intrebari (daca se poate mai lung cu atat mai bine) in care sa-i intrebi ce parere au avut despre poze, despre filmare, despre unghiuri, ce poze preferate au si asa mai departe. Ofera-le in schimbul raspunsurilor sau interviului audio, un bonus: inca 20 de poze prelucrate, inramate etc.

Acest interviu, testimonial trebuie sa fie optional si sa nu le afecteze serviciul. Daca aplici corect aceasta tehnica, impusti cativa iepuri deodata! Iata ce se întâmplă dacă-ți dau testimonialul și interviul:

  • Îl publici pe blog si obții trafic din Google și chiar facebook – probabil vor fi foarte incantati ca au aparut pe blogul tau
  • Obții testimoniale autentice, naturale care vor convinge pe alti clienți… Si clienții fericiți îi conving pe prospecți să devină și ei clienți fericiți! Cum crezi că ar arăta în ochii unui prospect care caută pe Google “păreri fotografi nuntă bucurești” și dă de un articol pe blogul tău în care vorbești cu clienții, pot să vadă răspunsurile clienților și recomandările lor? Nu doar poze pe care oricum nu au capacitatea să le aprecieze (în majoritatea cazurilor!). Te asigur eu că va da foarte bine și va fi foarte relevant pentru potențialii tăi clienți!
  • Obții un agajament tacit de re-angajare, de reciprocitate – ți-au dat deja un vot când te-au angajat, ți-au dat un vot când te-au plătit, ți-au dat un vot când ți-au oferit interviul, s-au bucurat de bonusul tău, și poate ți-au mai dat și like. Oare cu cât vor crește șansele ca să fii reangajat de ei data viitoare? Cu mult mai mult te asigur. Iar dacă le dai un email, care poate se nimerește chiar când au nevoie – (de exemplu ți-ai putea pune un reminder peste un an, un an jumătate să dai un mail cu o oferta de poze botez pentru cei la nunta cărora ai fost 🙂 Ți-ai dublat și triplat vânzările!

Sfatul #3 Dacă ești o companie cu mai mulți fotografi realizează un blog multi-author

Companiile au tendița să devină impersonale, deși statul juridic este totuși de PERSOANĂ! Deci dacă ești o companie și nu freelancer, PFA, întreprinzător ci ai mai mulți angajați, sau sunteți o echipă, creați un blog de autori. Nu crea un blog impersonal, cu sfaturi generale, cu iată ce a făcut firma Z pentru evenimentul X. Nu este nevoie să-ți folosești toți angajații, ci este suficient să fie doi, trei. Iar dacă nu se găsesc doi, trei este suficient să fie și doar un blogger. Dar să fie o persoană la care cititorii se pot raporta și alături de care pot relaționa. O comunicare rece cu o publicare de articole doar de dragul traficului din Google nu este o abordare prea corectă. Important este ca în spatele articolului, prezentării să fie o persoană. Majoritatea companiilor cad în această capcană. Folosesc PR-ul doar cu mass media, ziare și alte companii iar când vine vorba să aiba un reprezentat care să vorbească direct cu publicul (că de aceea se și cheamă public relationship), eșuează lamentabil. Să spunem că ești o companie mică, nu vrei să scrii tu ca proprietar al firmei dar nici nu vrei să pui pe altcineva pentru că te îngrijorezi ce faci dacă acel cineva pleacă? Ei bine, nimic mai simplu. Folosește ca autor de blog un pseudonim. Și astfel vei avea consitență și consecvență în mesaj. Bineînțeles chiar poți oferi un disclaimer, o lămurire undeva pe blogul că respetiva semnătura este un pseudonim folosit de un pasionat blogger al companiei noastre! Nimic mai simplu. Și toată lumea va fi fericită!

Ah, și încă ceva, de ce să nu oferi un serviciu de plată de online. Poate cineva vrea să facă cadou plata serviciilor, ba poți oferi și un cupon cadou în cele din urmă!

De exemplu: Un cadou inedit. Cuponul de 300 euo pentru servicii de 400 euro. Comandă-l și fă-l cadou viitorilor nuntași de aici.

Aplică aceste strategii de marketing online pentru afacerea ta de fotografie și scrie-mi și mie în comentarii despre rezultatele pe care le-ai obținut! De asemenea lasă-mi un comentariu cu întrebări, păreri și ce alte obstacole mai ai în acest tip de afacere din punct de vedere al marketingului online. Îți voi răspunde cât de repede voi putea!

Tudor Mateescu
Urmărește-mă

Tudor Mateescu

Citește aici toate articolele scrise de Tudor Mateescu. Descarcă de aici ghidul bani din blog.
Tudor Mateescu
Urmărește-mă

Latest posts by Tudor Mateescu (see all)

Leave a Comment