Top 10 E-mailuri Pe Care Ar Trebui Sa Le Creezi Pentru A Tine Clientii Aproape De Tine

Top 10 E-mailuri Pe Care Ar Trebui Sa Le Creezi Pentru A Tine Clientii Aproape De Tine
3.67 (73.33%) 3 votes

Te-ai gandit vreodata ce fain ar fi sa ai un flux de vanzari organic si constant, saptamana de saptamana, fara interventia ta ? Gandeste-te ca este un mecanism simplu si pe cat de simplu pe atat de eficient numit marketingul prin e-mail sau e-mail marketingul.

Cu ajutorul acestuia poti creea relatii de calitate, fideliza clienti sa cumpere pe termen mediu si lung, pastra legaturi vii si de incredere cu oameni interesati de ofertele tale si multe altele (ce iti maresc Eficienta Marketingului tau foarte mult)

E-mail Marketingul, pe atat de eficient si utiil, pe atat de profiabil, mai ales la campaniile unde intervine personalizarea si posibilitatea de a maximiza si segmenta listele, in functie de preferinte.

SFAT:
Pentru un impact cat mai mare si rata de deschidere maxima, recomand sa fie folosit serviciul Aweber. Cu acesta, mesajele trimise de tine nu vor ajunge in spam, ci doar la destinatie, in inbox-ul oamenilor ce te urmaresc.

ACCES INSTANT

Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile

Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?

Asadar, acestea fiind spuse, iata cele 10 tipuri de mesaje e-mail ce e bine sa fie trimise atat prospectilor, cat si clientilor, pentru a-i face sa se simta mai aproape de brandul tau, astfel sa generezi mai multe vanzari cu magazinul tau online.

1. Welcome E-mail – Mailul de Bun Gasit / Venit !

Sfaturi:
• Mailurile trimise trebuie sa fie unice si personalizate, cu sloganul firmei prezent, poza ta, eventual chiar numarul de telefon afisat pentru a spori credibilitatea.
• Acolo unde este cazul, poti face sugestii, plasa termene limita si oferi recompense pentru a motiva utilizatorii sa revina si atunci cand o fac, sa se miste mai motivati sa duca sarcinile la bun sfarsit.
• Informatiile despre produsele si serviciile tale trebuie sa fie nelipsite, si o data la 8-10 mailuri trimise, unul sa fie promotional cu link catre shopul tau.

email-marketing-image

2. E-mail de Confirmare de Inregistrare Pe Site

Cu un cont facut pe site-ul tau, sau fie si printr-o simpla conectare via google sau facebook, utilizatorilor tot le este necesar sa fie informati ca adresa lor este in baza ta de date si urmeaza sa le mai trimiti mailuri in viitor cu scop de a face follow-up. Pentru aceasta, si a evita ulterioarele mesaje trimise de tine sa fie considerate spam, este indicat sa le trimiti o confirmare de inregistrare la tine pe site.

Reguli de bun simt de care sa tii cont:
• Ofera explicatia pentru solicitarea adresei de e-mail.
• Prezinta garantiile cum ca datele sale sunt in siguranta si nu vor fi distribuite la terte parti cu scop comercial.
• Adauga emblema companiei tale, pentru a creste increderea in tine.
• Include un link de dezabonare de la mailuri (de regula cu un font mai mic si intotdeauna la finele fiecarui mail trimis)

3. E-mail De Confirmare A Comenzilor Efectuate

Pentru comenzile incheiate cu success, este bine sa trimiti si un mesaj in care sa specifici clientului faptul ca lucrurile pe care acesta si le doreste au fost marcate, iar comanda urmeaza sa fie procesata.

SFATURI:
• Poti trimite in mailul de confirmare un screenshot cu elementele introduse in cos de catre acesta (pret total, nume produse, serii etc.)
• Prezinta produse complementare celor principale deja adaugate in cos
• Apeleaza si la punctele de fidelitate, pentru a-l tine mai aproape (de asemenea poti include discount-uri si cadouri la X numar de produse cumparate, cand cosul depaseste o valoare anume sau ceva similar)
• Adauga si un numar de telefon, adresa de mail sau fie si livechat, in caz ca se doreste sa se faca o schimbare, anulare comanda sau ceva de genul pentru a evita posibile daune ulterioare si pierderi de timp.
• Datorita comenzilor intalnite cat mai des de pe dispozitive tip smartphones, este indicat sa ai e-mailurile responsive.

4. E-mail de Anulare De Comanda

  • Anularea comenzii se poate intampla din 2 motive principale:
    • Produsele respective numai sunt pe stoc
    • Prospectul s-a razgandit si numai doreste acele produse.

Atunci cand intervine ceva, sau pur si simplu omul se razgandeste, este bine ca furnizorul sa fie, dar si prospectul sa fie instiintat ca acea comanda plasata de el sau de altcineva a fost anulata cu success. Nimeni nu doreste stres de la o posibila comanda nedorita, asa ca cel mai bine este sa fie anuntate persoanele in cauza de faptul ca lucrurile comandate au fost anulate de pe lista.

Ai grija ca numele prospectului sa fie mereu introdus, alaturi de motivul de anulare a comenzii. De asemenea, daca s-a efectuat deja plata cu cardul, este necesar sa il instiintezi ca in termen de X zile, acesta va primi banii inapoi pentru a sta linistit.

email-notificare

5. E-mail De Notificare La Un Stoc Nou

Cum obiectivul tau este sa vinzi, mai intai este necesar sa trezesti interesul si intentia oamenilor de a reveni pe site-ul tau. Pentru a evita distragerile, foloseste un singur indemn la actiune cu trimitere catre landing page (poti face unul cu Instabuilder sau Optimizepress – Recomandare!)

SFATURI:

  •  Include imagini de o calitate cat mai mare, in special la produsele noi din stoc.
  •  Imparte lista principala in mai multe mai mici si nisate (segmenteaza interesele si categoriile de clienti)
  •  Atentie la linkurile adaugate in mailuri sa fie relevante si functionale, altfel risti sa intri in spam.

6. E-mail cu Recuperare Cos Produse

Din cauza faptului ca oamenii abandoneaza propriul cos in peste 70% din cazuri, noi ne-am gandit sa ii incurajam sa finalizeze comanda printr-un discount primit pe e-mail. Cu trecerea timpului, acesta se poate mari, pana in limitele posibilitatii.

Ex: in prima saptamana de la abandonarea cosului se poate oferi discount de 5%, ulterior in saptamana 2-3-4 sau 5 unul de 15% si tot asa…

De asemenea, este indicat sa utilizezi testimoniale ale clientilor de TOP, asta pentru un social proof mai ridicat.

tastare

7. Mailuri Cu Anunturi Noi De Pe Site, Actualizari etc. – Newslettere !

Probabil cea mai utilizata si eficienta metoda de a tine legatura cu clientii si de a-i fideliza este aceasta, prin newslettere.
Caracteristicile ce tin ce varsta, date demografice, nivel de asteptari, publicul tinta, statutul acestora, trenduri etc. sunt de luat in considerare, deoarece pe baza lor vor fi creeate noile mesaje de follow-up.

O regula de bun simt este sa ai in partea de sus a mailului cea mai importanta sectiune de mesaj ce doresti sa fie transmisa, iar spre final sa creezi o anticipatie pentru urmatorul newsletter (eventual le poti face si pe parti, partea I,II,III dintr-o serie de lectii, materiale ce urmeaza a fi livrate). Anticipatia este buna si creeaza ravna de mai mult…

8. E-mail cu solicitari de recenzii (acolo unde este posibil)

Ai nevoie de oameni care sa te sustina sa vinzi mai mult dar oare cine sa fie acestia ? Ce zici sa incepem cu cei ce deja te-au cumparat ca si brand si ca om in primul rand ? Asadar, foloseste recenziile clientilor deja “echipati” cu produsele si serviciile tale, si mentioneaza-le in interactiunea cu noii prospecti / viitori clienti.

Pentru a eficientiza procesul, va fi necesar sa ai un anumit grad de automatizare pentru a trimite astfel de mesaje, aidoma pentru opiniile de incredere si site-urile de Q & A cu sfaturi de top in domeniul tau; compania ta trebuie mentionata acolo si cu recenzii bune (idem pe forumuri, altfel este in zadar sa ai recenzii bune doar pe site, daca pe forumurile externe este dezastru si se vorbeste urat de firma ta)
Ratingul de la clienti este bine sa depaseasca 100 de persoane per produs, si peste 4,2 stele din 5 !

Pluginuri recomandate pentru sisteme de rating in WordPress similar cu cele Amazon pentru rating de produse, in widget etc:

la-multi-ani

9. E-mail de La Multi Ani – Aniversarea Clientilor? Discount in acea zi

Daca vrei sa ii fidelizezi cu adevarat, atunci un discount / voucher primit de catre acestia EXACT de ziua lor este intotdeauna binevenit. Indiferent daca va fi utilizat sau nu, gestul este cel ce conteaza si iti garantez ca va fi amintit mult timp de aici inainte (fie vorba intre noi, tu probabil fiind unul dintre putinii furnizori cu care a interactionat si si-a amintit de ziua lui de nastere, in afara de prieteni probabil)

Daca ziua lui de nastere este importanta pentru tine, atunci clientul va fi constient de acest aspect, ca ii este apreciata existenta si desigur te va rasplati…daca nu prin vanzari directe din partea acestuia, atunci prin buzz marketing din gura in gura de genul :”uite ce mi s-a intamplat” la prietenii sai sau alte tipuri.

10. E-mail De Revenire !

Exista persoane care dupa o anumita perioada de timp nu mai sunt la fel de activi cum erau odinioara si incep sa “te uite”. Nu e pacat? Pentru aceasta este recomandat sa le trimiti fie un sms / e-mail sau chiar ambele referitor la acest aspect, in care sa mentionezi din nou de produsele si serviciile tale si ce si-ar dori sa gaseasca mai mult la tine, de nu s-a mai intors atat de frecvent.

Oamenii se schimba constant, iar beneficiile dorite in produsele cumparate de asemenea, insa tu nu uita sa setezi un mail de reactivare a listei, in special in cazul acelora ce sunt inactivi de peste 6 luni.

Exemplu in cazul celor de la banca ING cu cardurile Visa Electron, daca nu sunt in functiune, se blocheaza / anuleaza si trebuie reactivate.

SFAT IN PLUS:

Casutele de livechat, pe atat de micute si pe atat de eficiente pentru un contact initial. Este important sa ai un astfel de chat prezent pe site, cu optiunea de trimitere a conversatiei pe e-mail ulterior. Chatul initial pe site si interactiunea directa este esentiala, insa dupa aceea tot pe e-mail se va muta conversatia (Evita FACEBOOKUL ca si chat!)

Campaniile de marketing difera, oamenii la fel, aplicatiile folosite la fel…insa la baza…produsele si serviciile au un rol destul de simplu: sa imbunatateasca calitatea vietii clientilor ce le cumpara. INSA, de la un simplu contact pana la o vanzare sunt necesare minim 5 interactiuni, iar o cale buna de a face acel follow-up este prin E-mail Marketing 🙂

Pentru a obtine rezultate profitabile, poti apela si la serviciile unor oameni profesionisti din cadrul unei agentii de profil, loc in care poti monitoriza cresterea retentiei, contactelor si implictit a profiturilor in compania ta cu ajutorul marketingului prin e-mail.

Softuri De E-mail Marketing Recomandate:

  • Aweber
  • InfusionSoft
  • OntraPort
  • MailChimp

Dana Rusu

Am 8 ani experiență în marketing online.Aplează oricând la mine, pentru ajutor în demersurile afacerii tale online. Contact și mai multe despre mine aici (pe pagina mea de profil). Articole scrise de Dana Rusu.

1 thought on “Top 10 E-mailuri Pe Care Ar Trebui Sa Le Creezi Pentru A Tine Clientii Aproape De Tine

Lasă un comentariu