Oportunitati De Afaceri Vs. Strategii De Afaceri

Rate this post

Toti cautam la inceput oportunitati de afaceri. Suntem cumva programati ca putem sa ne imbogatim peste noapte. Daca mai prindem si din zbor, o credinta (falsa) precum „in online se pot face bani rapid si usor” sau „in domeniul ciupercariilor se castiga foarte bine, nu ai cum sa dai gres”, atat ne trebuie. Vom incepe sa alergam ca nebunii dupa oportunitatea de afaceri. In 99,99% din cazuri oportunitatea nu face decat sa ne sece de bani, energie si timp. Si ce facem la sfarsit in loc sa realizam ca trebuie sa ne schimbam? Ne justificam, „eh, n-am intrat la timp”, „n-am prins momentul”, „m-au pacalit”.

Oportunistul Incepator

Cam acesta este omul de afaceri oportunist fara experienta. Dorinta de oportunitate vine in primul rand din lacomie, lipsa de experienta si lipsa de informatii.

Imi aduc aminte cand am inceput prima oara sa lucrez pentru mine, cu dorinta de a castiga bani online. N-am cautat oportunitatea imbogatirii rapide. Nici acum nu caut oportunitati de afaceri online. Am inteles ca exista potential in online si in bloguri. „Norocul” a facut ca oportunitatea aka succesul, a dat peste mine rapid. In nici doua luni ajunsesem la un castig de 1300$ / luna in 2006 doar din Google Adsense.

ACCES INSTANT

Studiul De Caz: De La Pasiune La Afacere Online În 365 De Zile

Vrei să vezi cum am făcut o afacere online de la zero în doar 365 de zile, obținând un venit pasiv lunar cu prima vânzare?

Acest castig „peste noapte” (desi obtinut in urma unor eforturi consistente) m-a influentat negativ: m-am culcat pe o ureche, am fost lenes, n-am mai invatat, am mers cu valul. Lucrurile aveau sa se schimbe peste cateva luni si in anii urmatori. Am urcat si am coborat in functie de evenimente politice, sociale si economice. Acesta este drumul oportunitstului de afaceri, se poate si mai rau. Totusi, in acesti ani mi-am facut scoala si m-am indreptat catre un model de afaceri strategic, model de afaceri care mi se potriveste. Nu sunt un oportunist, pentru ca riscul, stresul si nesiguranta sunt prea mari datorita influentelor externe.

In momentul in care plutesti cu oportunitatile de afaceri (atentie eu nu le-am cautat, ele au venit pentru ca acesta era mediul economic – boom economic, noi tehnologii etc) nu poti avea un venit pasiv. Alergi acolo si acolo, dupa bani si castig. In momentul in care ciclul favorabil a disparut, a disparut si sursa ta de castig.

Strategul

Din punctul meu de vedere, o strategie inseamna sa te concentrezi pe elementele care merg si care rezista schimbarilor timpului, schimbarilor economice, sociale si politice. Aceste elemente sunt vechi de cand lumea si de aceea au devenit aproape invizibile. Sunt legile clasice de afaceri, de marketing si asa mai departe.

Sa luam de exemplu Google. Google satisface o nevoie acuta de mii si zeci de mii de ani. Nevoia de informatii. Cred, ca omul tot timpul a cautat informatie si a vrut sa cunoasca tot mai mult. Google iti satisface aceasta nevoie instant, indiferent de ce informatie cauti. Pe langa acest lucru, Google are milioane de utilizatori multumiti. „Cand sunt multi puterea creste”. Google ofera si aduce valoare prin: servicii gratuite, experienta in utilizare si asa mai departe. Se poate scrie o carte intreaga despre modelul de afacere Google.

Nu trebuie sa ajungi ca Google (desi nimeni nu te opreste) dar trebuie sa vezi ideile simple. Google la inceput nu era la nivelul la care este acum. Ba chiar era foarte departe. In 12 ani s-au intamplat milioane si miliarde de schimbari, toate construite in jurul unei scari de valori simple: utilitate, valoare, satisfacerea unei nevoi acute, cerere mare, rapiditate (o nevoie foarte acuta in prezent dar si in trecut).

Google de la inceput a fost rapid. Personal, nu stiu vreun produs Google care sa fii mers incet. Ei au stiut ca oamenii au aceasta nevoie, inca de acum 12 ani. Au schimbat ceva din aceste valori intr-un deceniu? Desi atatea s-au intamplat, „razboaie, foame si criza economica”? Nu! Valorile sunt aceleasi. Strategia de crestere este aceeasi.

Google face mii de teste, pentru a se hotara ce nuanta de albastru sa foloseasca la nu stiu ce patratel „insignifiant”.

Revenind la noi, iata ce poti face tu pentru a deveni un bun strateg:

  • renunta la oportunitati de afaceri fie online, fie offline
  • renunta la ideea de imbogatire rapida (daca nu ai experienta sa te imbogatesti rapid si sa saracesti la fel de rapid de 100 de ori, nu vei reusi)
  • concentreaza-te pe o idee, pe o nisa de afacere
  • construieste pas cu pas, caramida cu caramida acea afacere
  • concentreaza-te pe caramizi
  • executa si concentraza-te pe caramida unu, pe urma pe caramida doi si tot asa
  • nu sari de la caramida unu, la caramida zece pentru ca vrei tu bani acum (lucrurile nu merg asa)

A alerga dupa oportunitati de afaceri, este ca si cum ai construi castele de nisip. A avea o gandire strategica este ca si cum ai construi piramide.

Strategii De Afaceri Si Oportunitati De Afaceri

Aceasta este combinatia vesnic verde. Acele realizari si succese in oportunitatile de afaceri, care-ti iau ochii, sunt realizate de investitori cu experienta. Oameni care au o baza, oameni care au o fundatie. O fundatie practica si nu teoretica.

In momentul in care ai fundatia, te poti juca si cu oportunitatilede afaceri  in functie de apetitul tau pentru risc. Pentru a exemplifica, gandeste-te la un investitor in imobiliare. Acel investitor, dupa ce are succes in imobiliare (o piata cu grad de risc mic, predictibila, cu reguli de succes destul de clare, pentru unii) nu se va arunca cu acelasi capital intr-o piata Forex (cu grad de risc ridicat). Nici un investitor cu experienta si succes pe piata Forex, nu se va arunca pe piata imobiliara cu aceeasi implicare. Fiecare actioneaza unde stie mai bine, pe piata unde a devenit strateg, pe piata unde a devenit expert. In rest, daca vor, se joaca cu niste oportunitati de afaceri, care pot sa iasa sau nu. Dar aceste oportunitati de afaceri sunt jocuri. Ei au deja fundatia care nu se poate clatina: experienta, banii, sistemul pe care l-au construit.

Cu ce te ajuta cele spuse mai sus in demersul nostru pentru castiguri in afaceri online?

Te ajuta sa-ti dai seama ca esti la inceput si ca ai multe de invatat. Dar mai important, decat o oportunitate de afaceri online este o strategie de afaceri online. Mai importanta este o caramida solida pusa la temelie.

Vorbesc despre strategie si plan de afaceri si obiective, in ghidul cum sa castigi bani pe Internet.

Stiai ca un site, isi arata potentialul abia dupa minimum un an de zile? Stiai ca unii experti SEO nu iau site-uri care nu au o vechime de minimum doi ani? Atunci, cum vrei tu sa te imbogatesti peste noapte dand clickuri sau cumparand pachete adsense gata facute?

In schimb, iata cateva caramizi: cum sa castigi bani din articole sponsorizate, afaceri profitabile, greseli de evitat in afacerile online, ghidul si multe altele pe care le primesti pe email ca abonat si care vor urma.

Aceste caramizi  nu te vor dezamagi niciodata. Da, presupun munca din partea ta. Tot din experienta iti zic, ca munca pe care o depui pentru o oportunitate, energia si banii sunt mai costisitoare decat aplicarea unor reguli de afaceri simple.

Inchei prin a repeta: fa pasul spre strategie, spre reguli simple, durabile si cu rezultate sigure ce rezista timpului. Orienteaza-te spre oportunitati de afaceri doar dupa ce ai o experienta si-ti poti permite sa pierzi. Si cel mai important, invata sa faci diferenta dintr oportunitati de afaceri si strategii de afaceri!

11 thoughts on “Oportunitati De Afaceri Vs. Strategii De Afaceri

  1. foarte fain articolul..

    ca tot ai adus vb de facut bani din click-uri, voiam sa te intreb ce parere ai de asta… recomanzi asa ceva, chiar si pt incepatori? mie sincer mi se pare o pierdere de vreme.. in timpul asta poti scrie articole si sa-ti faci propriul blog pe care apoi poti sa-l monetizezi.. si totusi inca vad multi care recomanda ibux, neobux, blablabla bux, etc..

  2. La Mulţi Ani de ziua României ! Tudor, e multă vreme de când nu ai mai scris nimic nici pe blog, nici pe e-mail. Sper că eşti bine şi nu ai păţit nimic rău. Îţi doresc sănătate !

  3. O afacere durabila se incepe cu gasirea unei nise de piata – exact cum ai scris.
    Anul trecut mi-am creat un site pentru o nisa de piata. Am observat ca nisa nu am exploatat-o la adevaratul ei potential.
    Anul acesta, voi lansa un nou site, targetat pe o alta nisa. Si evident, voi dezvolta ambele site-uri.

    Tudor, sunt incantat sa citesc articolele tale si iti doresc multa bafta!

Lasă un comentariu